Načrtovanje prostora
Test: Škoda Roomster 1,6 16V Sport
Častitljivo stara avtomobilska tovarna iz češke Mlade Boleslave v zadnjih letih pod taktirko in okriljem velikega »očeta« Volkswagna doživlja pravi preporod in množi svojo štirikolesno družino. Najnovejši »otrok« je Roomster, avtomobil vpadljive zunanjosti, prepričljive prostornosti in preverjeno koncernsko genetiko. Roomster sodi med avtomobile, ki lahko osvojijo na prvi pogled ali pa enako hitro tudi odbijejo željo po nadaljnjem raziskovanju. Množica tistih, ki jim je nova, mladostnejša podoba češke znamke všeč, je precej večja, to pa govori tudi v prid drzne oblikovne in prostorske preobrazbe, ki so si jo zastavili pri Škodi tudi zato, da bi do svojih modelov zvabili več mladih kupcev. Priznati je treba, da je roomster kljub vsemu precej nenavaden, nenavadna pa je bila tudi želja oblikovalcev, da bi združili letalsko pilotsko kabino in prostorno dnevno sobo. Voznik in sopotnik na desnem sedežu se morata navaditi na majhni stekli sprednjih vrat, ki sta videti neskladni z velikima zastekljenima površinama zadnjih vrat, ki imajo kljuko, skrito v črni plastiki na robu stekla. Prostornost in uporabnost sta imeli pri snovanju notranjosti glavno besedo: zadaj so trije ločeni sedeži, na katere bi se vzporedno sicer težko stlačili trije plečati možakarji, sedežna postavitev ugaja še neodraslim otrokom, ki skozi velika stekla v vratih vidijo več kot iz drugih avtomobilov. Sedežna prilagodljivost je takšna kot pri večini enoprostorskih avtomobilov, torej je oba stranska in srednjega mogoče premikati vzdolžno, jim podreti samo naslonski in tudi sedalni del, ali pa jih odstraniti. Srednji sedež se lahko spremeni v prikladno mizico, ko pa je umaknjen, se lahko dvema potnikoma zagotovi več prostora v širino. Prtljažnik razodeva namembnost prevažanju večjih kosov športne opreme, na primer koles, smuči ali snežnih desk, pa seveda velikemu kupu družinske počitniške prtljage ali udobnemu potovanju štirinožnega prijatelja.
Drugačna je zgodba za volanom in na sprednjem desnem sedežu, kjer se zaradi spuščene strehe nad vetrobranskim steklom lahko pojavi varljiv občutek utesnjenosti. Voznikovo delovno mesto je zasnovano tako, kot pri večini avtomobilov, ki so jih v zadnjih letih naredili pri Škodi, torej v slogu germanskega redoljubja s preglednimi in nežno zeleno osvetljenimi merilniki, logično razporejenimi stikali ter višinsko in globinsko nastavljivim volanom.
Bencinski štirivaljnik z 1,6 litra gibne prostornine je, z izjemo večjega od treh turbodizlov, največji in najmočnejši motor v roomstrovi paleti. S 105 konjskimi močmi je le zmerno kos avtomobilovi teži in enoprostorsko neugodnemu količniku zračnega upora. Ta stroj rabi kar precej časa, da pride v območje, ko je mogoče dobro izkoristiti njegov navor, po drugi strani pa je dovolj energičen, da vozniku z njim ni dolgčas; še najbolj so mu naklonjene nekoliko daljše relacijske vožnje, ko se tudi bencinska žeja nekoliko umiri in vsaj bežno približa tovarniškim obljubam. Ker je roomster predvsem družinski avtomobil, divjanje seveda ni njegova prvobitna lastnost, čeprav podvozje prenese tudi nekaj poigravanja z volanom in lahno nakazanega odnašanja zadka.
Za Škodo velja, da si je s četrtorojencem novejše dobe jasno tlakovala pot naprej; zdaj je na vrsti samo še miselni premik v glavah tistih, ki znamko še povezujejo z neslavno preteklostjo.
Tehnični podatki:
Mere: d. 4,205, š. 1,684, v. 1607 m, medosje 2,617 m
Prostornina prtljažnika: 450/ 530/ 1555 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1175/ 1690 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski, 16V
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM pri 5600
Največji navor pri v/min: 153 pri 3800
Najvišja hitrost: 184 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,9 s
Poraba goriva po EU norm.: 9,2/ 5,7/ 7,0 l/100 km
Maloprodajna cena: 3.658.320 SIT (15.266 EUR)
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana