Odstiranje dolenjske skrivnosti

V novomeškem Revozu naj bi spomladi stekla proizvodnja novega Twinga, ki ga je Renault odkril na avtomobilskem salonu v Parizu.

Potem ko so na avtomobilskem salonu v Parizu na razstavnem prostoru Renaulta odkrili konceptno podobo novega twinga, je skrivnosti o novem avtomobilu, ki ga bodo spomladi začeli izdelovati v novomeškem Revozu, v glavnem konec. Predstavljeni avtomobil je namreč že zelo blizu končne podobe, je radovedni množici sedme sile zagotovil prvi mož Renaulta Charlos Ghosn.

Kot je znano, je imel novi francoski malček precejšnje predporodne krče, saj so imeli Renaultovi oblikovalci že lansko pomlad povsem pripravljeno obliko za novega twinga, ki zaenkrat še nosi uradno delovno oznako X44. Toda, Charlosu Ghosnu, ki je odločen, da mora Renault delati avtomobile, ki bodo všeč kupcem in ne samo oblikovalcem, hkrati pa morajo prinašati zadovoljiv dobiček, je projekt dobesedno raztrgal, ker mu predlagani avtomobil ni bil všeč in »krojači« avtomobilske pločevine so morali na novo zastaviti delo. Ghosn, ki je pred nastopom funkcije prvega Renaultovega generala uspešno reševal finančno oboleli partnerski Nissan, je tudi sicer napovedal, da bodo v prihodnjih letih pri Renaultu postregli s številnimi novimi modeli, okoljsko bolj prijaznimi in učinkovitejšimi motorji, ob tem pa poskrbeli tudi za bolj racionalno proizvodnjo, kar so določili tudi v zavezi do leta 2009.

V to »belo knjigo« torej sodi tudi novi Twingo, ki ima že precej zamude, saj bo proizvodnja v Novem mestu stekla predvidoma spomladi, prvi avtomobili pa bi bili kupcem na voljo poleti. Kot nakazuje prototipni model, bo novi twingo s 3,6 metra skupne dolžine nekoliko večji od svojega predhodnika iz leta 1993, ki je bil za Renault prava zgodba o uspehu; njegovo obliko je skreiral Patrick Le Quement. Novinec bo torej moral prepričevati kupce s prostornostjo potniške kabine, domiselno armaturno ploščo in opremo, ki jo zahtevajo čas in potrebe. Jasno je, da ne bo imel tako ogromnih koles, tankih školjkastih sedežev, številnih odprtin za pločevinke s pijačo med zadnjima sedežema ali glasbene mešalne mize. Za pogon napovedujejo na novo razviti turbinsko podprti 1,2-litrski bencinski štirivaljnik s 73 kW/100 KM pri 5500 vrtljajih in z najvišjim navorom 145 Nm pri 3000 vrtljajih v minuti. Predvideno je, da bo twinga lahko poganjal še eden od manjših turbodizelskih motorjev, motorna paleta pa s tem najbrž še ne bo zaključena.

V Revozu poskusna proizvodnja že teče, sicer pa že nekaj mesecev na območju tovarne veljajo strogi ukrepi, s katerimi želijo preprečiti, da bi se v javnosti videlo več, kot je treba. Že tako so imeli pri Renaultu smolo, saj so jim fotografije novega twinga »ušle« že dan pred salonsko novinarsko konferenco v Parizu. V Novem mestu bodo še nekaj let izdelovali tudi drugo generacijo modela clio, ki mu gre za zdaj prodajno bolje kot lani novemu nasledniku.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / sobota, 1. december 2007 / 07:00

Franc Košir se je upokojil

Ljubljana - Vlada je prejšnji teden zaradi upokojitve razrešila Franca Koširja s položaja generalnega direktorja Carinske uprave Republike Slovenije. Franc Košir je doma v...

Objavljeno na isti dan


Splošno / petek, 21. december 2007 / 07:00

Brdo - nova prestolnica Evrope

Leto je naokoli in napočil je čas za letopis. Letopis Gorenjska 2007 je že štirinajsti po vrsti.

Splošno / petek, 21. december 2007 / 07:00

Radovljičani častili Linharta

December 2006

Splošno / petek, 21. december 2007 / 07:00

Slava tolarju, čast evru

Januar 2007

Splošno / petek, 21. december 2007 / 07:00

Jerman med slavnimi smukači

Februar 2007

Splošno / petek, 21. december 2007 / 07:00

Rusi na Jesenicah

Marec 2007