Odstiranje dolenjske skrivnosti
V novomeškem Revozu naj bi spomladi stekla proizvodnja novega Twinga, ki ga je Renault odkril na avtomobilskem salonu v Parizu.
Potem ko so na avtomobilskem salonu v Parizu na razstavnem prostoru Renaulta odkrili konceptno podobo novega twinga, je skrivnosti o novem avtomobilu, ki ga bodo spomladi začeli izdelovati v novomeškem Revozu, v glavnem konec. Predstavljeni avtomobil je namreč že zelo blizu končne podobe, je radovedni množici sedme sile zagotovil prvi mož Renaulta Charlos Ghosn.
Kot je znano, je imel novi francoski malček precejšnje predporodne krče, saj so imeli Renaultovi oblikovalci že lansko pomlad povsem pripravljeno obliko za novega twinga, ki zaenkrat še nosi uradno delovno oznako X44. Toda, Charlosu Ghosnu, ki je odločen, da mora Renault delati avtomobile, ki bodo všeč kupcem in ne samo oblikovalcem, hkrati pa morajo prinašati zadovoljiv dobiček, je projekt dobesedno raztrgal, ker mu predlagani avtomobil ni bil všeč in »krojači« avtomobilske pločevine so morali na novo zastaviti delo. Ghosn, ki je pred nastopom funkcije prvega Renaultovega generala uspešno reševal finančno oboleli partnerski Nissan, je tudi sicer napovedal, da bodo v prihodnjih letih pri Renaultu postregli s številnimi novimi modeli, okoljsko bolj prijaznimi in učinkovitejšimi motorji, ob tem pa poskrbeli tudi za bolj racionalno proizvodnjo, kar so določili tudi v zavezi do leta 2009.
V to »belo knjigo« torej sodi tudi novi Twingo, ki ima že precej zamude, saj bo proizvodnja v Novem mestu stekla predvidoma spomladi, prvi avtomobili pa bi bili kupcem na voljo poleti. Kot nakazuje prototipni model, bo novi twingo s 3,6 metra skupne dolžine nekoliko večji od svojega predhodnika iz leta 1993, ki je bil za Renault prava zgodba o uspehu; njegovo obliko je skreiral Patrick Le Quement. Novinec bo torej moral prepričevati kupce s prostornostjo potniške kabine, domiselno armaturno ploščo in opremo, ki jo zahtevajo čas in potrebe. Jasno je, da ne bo imel tako ogromnih koles, tankih školjkastih sedežev, številnih odprtin za pločevinke s pijačo med zadnjima sedežema ali glasbene mešalne mize. Za pogon napovedujejo na novo razviti turbinsko podprti 1,2-litrski bencinski štirivaljnik s 73 kW/100 KM pri 5500 vrtljajih in z najvišjim navorom 145 Nm pri 3000 vrtljajih v minuti. Predvideno je, da bo twinga lahko poganjal še eden od manjših turbodizelskih motorjev, motorna paleta pa s tem najbrž še ne bo zaključena.
V Revozu poskusna proizvodnja že teče, sicer pa že nekaj mesecev na območju tovarne veljajo strogi ukrepi, s katerimi želijo preprečiti, da bi se v javnosti videlo več, kot je treba. Že tako so imeli pri Renaultu smolo, saj so jim fotografije novega twinga »ušle« že dan pred salonsko novinarsko konferenco v Parizu. V Novem mestu bodo še nekaj let izdelovali tudi drugo generacijo modela clio, ki mu gre za zdaj prodajno bolje kot lani novemu nasledniku.