Za izboljšanje železniške infrastrukture
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je v petek na delovnem obisku gostila nemškega ministra za digitalne zadeve in promet Volkerja Wissinga. Spregovorila sta o letalski povezljivosti in razvoju železniške infrastrukture.
Bled – Ministra sta srečanje začela na Brniku, kjer sta se sestala z vodstvom družbe Fraport Slovenija, upravljavcem Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana. Bratuškova se je ob tem posvetila vprašanju o nemški pomoči Sloveniji za povečanje letalske povezljivosti. »Letos je stanje veliko boljše kot lani, vendar še vedno ne dosegamo želenega nivoja,« je dejala glede letalske povezljivosti. Minister Wissing podpira slovenska prizadevanja, zato je predlagal nadaljevanje pogovorov z različnimi partnerji, ki bi lahko ponudili ideje in možne rešitve.
V okviru pogovorov na področju prometa in infrastrukturnih projektov ter sodelovanja med državama sta spregovorila tudi o razvoju železniške infrastrukture in digitalizaciji prometa, o čemer je Wissing podrobneje govoril že na srečanju z ministrico za digitalno preobrazbo Emilijo Stojmenovo Duh. »Oba se strinjava, da je investiranje v železniško infrastrukturo nujno potrebno,« je poudarila Bratuškova.
Po Wissingovem mnenju so pogovori pokazali, da imajo v Sloveniji in Nemčiji skupne cilje. »Želimo si izboljšanja železniške infrastrukture, uvedbo digitalizacije v železniškem prometu in učinkovito logistiko ter logistične sisteme, ki bodo podnebju prijazni. Samo tako bomo lahko pripomogli k boljši in večji rasti ter hkrati okrepili tudi Evropsko unijo,« je dejal Wissing.
Bratuškova je opozorila, da trenutno po vsej Evropi potekajo ogromna vlaganja v železniško infrastrukturo. »To je tudi razlog, da so cene izvajalcev povsod, ne le v Sloveniji, višje in dobavni roki za določene materiale daljši, kot bi si želeli. Ampak te investicije so potrebne in ni več časa za odlašanje,« je dejala.
Tudi Wissing je potrdil, da gre pri tem za velik izziv. »Investicije v infrastrukturo, zlasti železniško, so nujno potrebne, kar pa povzroča ozka grla oziroma prezasedenost kapacitet v gradbenem sektorju. V Nemčiji smo že ugotovili, da smo na mejah teh kapacitet. Zato je tudi tukaj potrebno medsebojno usklajevanje,« je dodal.
Srečanje sta zaključila na Bledu, kjer pa se srečujejo z vsakodnevnimi kolonami vozil. »V vsaki državi mislimo, da imamo samo mi v teh mesecih največje prometne zastoje. Vendar jih imajo tudi v Nemčiji, Avstriji in Franciji. Tako da se v teh tednih najvišje turistične sezone gneči pač ne bo dalo izogniti,« je komentirala Bratuškova, ki je še zatrdila, da so sredstva za nadaljevanje gradnje blejske južne obvoznice v državnem proračunu zagotovljena.