Prijaznost
Voznik je TOTALNO neprijazen, na vsakega potnika vpije, smilijo se mi turisti, ki ga nasmejano kaj vprašajo, on pa jim tako grdo odgovori.
Tako je v svoji pritožbi, ki jo je že kar z avtobusa po spletnem obrazcu poslala prevozniku Arrivi, pred dnevi zapisala mlajša potnica. Obrnila se je tudi na naše uredništvo in pojasnila, da med vožnjo z avtobusom v Bohinj opaža, da so vozniki pogosto neprijazni do potnikov. Med njimi prevladujejo tujci, ki se velikokrat ne znajdejo in zato se malodane vsak na voznika obrne s kakšnim vprašanjem. Odziv voznikov pa je pogosto nestrpen, nekateri tudi – glede na izkušnje naše sogovornice – ne znajo angleško in na tuje potnike jezo stresajo kar v slovenščini.
Podjetje Arriva smo vprašali, ali so seznanjeni s problematiko in kako ukrepajo v primeru pritožb potnikov zaradi neprijaznosti voznikov. Ali imajo vozniki kakšno usposabljanje oziroma priporočila glede primernega odnosa do potnikov? Ali vozniki, ki vozijo med turističnimi kraji, znajo angleško?
V Arrivi so se hitro odzvali in zapisali, da pobude, pohvale in pritožbe potnikov jemljejo resno in jih skrbno obravnavajo v najkrajšem možnem času. »Vsem, ki so doživeli neprijaznost s strani naših voznikov, se v imenu družbe Arriva in posameznih voznikov iskreno opravičujemo,« so zapisali in dodali, da neprijetno izkušnjo potnice obžalujejo. »Zato bomo na to temo z voznikom opravili pogovor in poskrbeli, da se na naših relacijah podobna zgodba ne ponovi,« so zagotovili. Povedali so tudi, da svoje sodelavce redno izobražujejo in zanje izvajajo dodatna usposabljanja, od njih pa pričakujejo spoštljiv in prijazen odnos. Glede znanja angleščine pa, da je večina voznikov znanje angleščine pridobivala v šoli, svojim sodelavcem pa omogočajo tudi tečaje angleškega jezika. Odgovor na svojo pritožbo je prejela tudi potnica, nam je potrdila in dodala, da so nekateri vozniki vendarle prijazni, srčni, dobre volje in poskrbijo, da se potniki med vožnjo dobro počutijo.
Dejstvo je, da je delo voznikov avtobusov izredno odgovorno, pogosto tudi stresno. Zlasti v času gradbenih del na cestah – prav na liniji med Lescami in Bohinjem je bilo še do nedavnega kar šest gradbišč, postavljeni pa so bili trije semaforji – je vožnja lahko prav mukotrpna. Zato je povsem človeško, da s(m)o vozniki kdaj tudi nestrpni. Pa vendar. Vozniki avtobusov so pogosto eden prvih stikov turistov z našo državo, zlasti tistih, ki potujejo trajnostno. Prvi slab vtis pa zagotovo vrže slabo luč na celoten slovenski turizem. Včasih je potrebno res malo … Dober dan, hvala, prosim, oprostite, izvolite. Z nasmehom.