Obiskovalci zadovoljni z blejskim turizmom
Javni zavod Turizem Bled je med obiskovalci Bleda izvedel anketo o zadovoljstvu. Rezultati kažejo, da so na splošno z obiskom zadovoljni, opozarjajo pa na določene pomanjkljivosti, kot so parkirni režim, visoke cene nastanitev in storitev ter splošna (ne)urejenost okolice.
Glede na podatke Statističnega urada Republike Slovenije je v maju 52.202 obiskovalcev na Bledu ustvarilo 115.867 nočitev. V primerjavi z lanskim majem so zabeležili 22-odstotno povečanje števila gostov ter 17-odstotno rast ustvarjenih nočitev.
Bled – V anketi, ki je potekala v marcu, aprilu in maju, je sodelovalo 198 posameznikov, od tega 108 slovenskih in 90 tujih obiskovalcev. Med tujimi je bilo največ anketirancev iz Srbije, sledijo turisti iz Italije, Združenega kraljestva, Hrvaške, Nemčije in Nizozemske. Manjši delež je prihajal iz Francije, ZDA in drugih držav. Na Turizmu Bled ob tem poudarjajo, da je bilo po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije med 1. marcem in 13. majem na Bledu ustvarjenih 106.122 prihodov, zato vzorec ni reprezentativen.
Povprečno štiri noči
Glede na rezultate ankete so se obiskovalci na destinaciji zadržali od nič do sedemdeset noči, povprečno pa štiri noči. Po enajst odstotkov so predstavljali dnevni gostje in tisti, ki so prenočili dvakrat ali trikrat, devet odstotkov pa je prespalo enkrat.
Kar 64 odstotkov anketirancev je kot primarno obliko prevoza po destinaciji uporabilo avto, 18 odstotkov se je odločilo za hojo, 14 odstotkov je uporabljalo avtobus. Po dva odstotka sta izbrala kolo, vlak ali avtodom. Glavni namen obiska je bil za 41 odstotkov obiskovalcev ogled naravnih in kulturnih znamenitosti, sledijo počitek (26 odstotkov), rekreacija (14 odstotkov), drugo (5 odstotkov) in obisk sorodnikov ali prijateljev (4 odstotki).
Nezadovoljstvo vzbudile visoke cene
Obiskovalci so na splošno s ponudbo in značilnostmi destinacije zadovoljni. Najbolj so zadovoljni s skrbjo za zdravje, priložnostmi za pohodništvo in kolesarjenje ter ponudbo nastanitev. Sledi občutek varnosti. Najmanj zadovoljstva pa so obiskovalci izkazali na področju »vrednost za denar« ter pri ponudbi za nakupovanje.
Nekateri obiskovalci so natančno opisali, s čim niso bili zadovoljni. Na Turizmu Bled ob tem ugotavljajo, da so nezadovoljstvo največkrat vzbudile visoke cene parkiranja in premalo parkirnih prostorov, slabo urejen javni prevoz, visoke cene in povprečnost gostinske ponudbe ter drugih storitev, neprijaznost gostinskega osebja ter nedostopnost za invalide.
Boljše obveščanje obiskovalcev
Pri prepoznavanju trajnostnih prizadevanj destinacije so se anketirani obiskovalci najbolj strinjali s trditvijo, da lahko tu brez skrbi pijejo vodo iz pipe, pri čemer se s tem zelo strinja 75 odstotkov anketiranih. Sledi strinjanje s trditvijo o ločevanju odpadkov, kar podpira 46 odstotkov anketiranih. Najnižjo povprečno oceno so obiskovalci dodelili trditvi o dostopu do informacij o skrbi za zdravje in dostopu do zdravstvene oskrbe.
Na vprašanje, kaj bi destinacija še lahko naredila za bolj zeleno turistično ponudbo, so anketiranci poudarili več možnosti za polnjenje električnih vozil, boljše ozaveščanje obiskovalcev o trajnostnem turizmu z različnimi aktivnostmi ter boljše informiranje o parkirnem režimu, javnih prevozih, ločevanju odpadkov in ravnanju s pitno vodo.
Na zadovoljstvo vpliva trajnostni turizem
Na Turizmu Bled ugotavljajo, da trajnostni turizem vpliva na stopnjo zadovoljstva vseh deležnikov v turizmu, tako prebivalcev, turističnega gospodarstva kot obiskovalcev. »Kljub izraženi precej visoki stopnji nezadovoljstva s trenutno situacijo v turizmu s strani prebivalcev in turističnega gospodarstva pa je zelo spodbudna ugotovitev, da tega obiskovalci ne zaznavajo, razen kar se tiče posledično visokih cen storitev v destinaciji,« so navedli. V poletnih mesecih bodo anketiranje ponovili, večji poudarek pa bodo namenili iskanju reprezentativnega vzorca.