V dolini Vrata čez poletje tudi reditelji
Občina Kranjska Gora med letošnjo glavno poletno sezono prometnega režima v dolino Vrata bistveno še ne bo spreminjala, organiziran bo javni avtobusni prevoz, reditelji bodo usmerjali vozila, parkirnina v Vratih pa bo občutno višja kot v Mojstrani. Novi sistem z zapornicami bodo preizkusili septembra. Glavni poudarek države in občine je, da se promet v tako občutljivih naravnih okoljih uredi in omeji.
Mojstrana – V Slovenskem planinskem muzeju so se v torek delovnega sestanka na temo projekta umirjanja prometa v dolino Vrata in na prelaz Vršič poleg županje Občine Kranjska Gora Henrike Zupan in sekretarja v Kabinetu ministrice za infrastrukturo Jerneja Pavliča udeležili še predstavniki Direkcije za ceste in drugi, tudi lokalno pomembni deležniki, predstavniki društev. Županja je poudarila, da se promet v dolino Vrata ureja že več kot dvajset let, da pa je bil lani in letos narejen velik premik. Občina med letošnjo glavno poletno sezono sicer prometnega režima bistveno še ne bo spreminjala, od konca junija do konca septembra bo organiziran javni linijski avtobusni prevoz v Vrata, urniki bodo objavljeni v kratkem. Aktualen pa je podpis pogodbe o podelitvi stvarne služnosti med državo in občino, s katero bo Občina Kranjska Gora v Vratih s parkomati lahko zaračunavala parkirnino, ki pa bo, kot je dejala županja, občutno višja kot na parkiriščih v Mojstrani. Občina bo organizirala tudi reditelje, ki bodo v Vratih usmerjali vozila in poskrbeli, da bodo parkirni prostori pravilno zasedeni.
Zapornice, obvestilne table ...
Pogoj za vzpostavitev delovanja sistema zapornic, ki pred vstopom v dolino Vrata že stojijo, pa je, kot je pojasnil Jernej Pavlič, zgrajeno obračališče pred zapornicami. Izbranega izvajalca že imajo, dela naj bi bila končana do konca julija. »Z občino in lokalnimi društvi smo dogovorjeni, da bi se sistem umirjanja prometa v dolino Vrata testno v celoti začel uveljavljati nekje sredi septembra, zato da sredi glavne sezone ne povzročimo kakšnega kolapsa uporabnikom doline.« O zasedenosti parkirnih mest bodo obveščali z obvestilnimi tablami. Predvidene so štiri (na državni cesti pred Topolinom, na državni cesti pri nekdanji tovarni Lip, pred trgovino Mercator v Mojstrani in pred zapornico), sistem bo aktiven sočasno z zapornicami. V celoti bo novi režim umirjanja prometa v Vrata zaživel v naslednjem letu, do takrat pa bo dovolj časa, kot je prepričana tudi županja, da ga preizkusijo in po potrebi nadgradijo.
Najprej je bilo predvideno, da bo novi režim z zapornicami v celoti zaživel že pred letošnjo poletno sezono. Pavlič je dejal, da se je zavleklo zaradi številnih soglasij, ki so potrebna za izvedbo. Kljub temu je zadovoljen, da bodo po vseh teh letih v tej sezoni prišli do rešitve in jo v naslednjem letu uveljavili. Županja Zupanova pa: »Verjamem, da bo sistem funkcioniral in da bomo lahko vsi zadovoljni.«
Kako pa bo čez Vršič
Tudi na vrhu prelaza Vršič bodo reditelji tako kot lani usmerjali promet. V dolini že stojita obvestilni tabli – na kranjskogorski in trentarski strani – in voznikom sporočata zasedenost parkirnega prostora samo na vrhu prelaza. Če bo parkirišče polno, ustavljanje na vrhu prelaza ne bo možno. Čez Vršič bo poleti organiziran tudi linijski avtobusni prevoz. »Letos septembra bo država predvidoma začela urejanje parkirišča na vrhu prelaza Vršič in postavitev zapornic v Kranjski Gori in na trentarski strani. Upamo, da bo novi režim za Vršič začel poskusno delovati v naslednjem letu,« je še dejala županja Zupanova. Tako na vrhu prelaza Vršič kot v dolini Vrata pa bo po celoviti uvedbi novega sistema na voljo manj parkirnih mest tudi zaradi naravovarstvenih pogojev. Pavlič je napovedal, da naj bi po letu 2026, ko se zaključi popoplavna sanacija, prišla na vrsto za obnovo tudi Vršiška cesta ...