Vzpostavljajo režim kratkotrajnega parkiranja
Z začetkom poletja bo na osrednjih parkiriščih v Bohinjski Bistrici začel veljati sistem tako imenovanih modrih con oziroma kratkotrajnega brezplačnega parkiranja. Medtem ko so na občini prepričani, da na ta način omogočajo boljši dostop do parkirišč za občane, je del Bohinjcev s podpisom peticije izrazil svoje nestrinjanje s spremenjenim režimom.
Od 1. junija bo brezplačno parkiranje v središču Bohinjske Bistrice, tudi pred Kulturnim domom Joža Ažmana, časovno omejeno.
Bohinjska Bistrica – Konec marca je skoraj petsto občanov Bohinja podpisalo peticijo, v kateri izražajo svoje nestrinjanje s politiko parkiranja in prometnega režima, posebno v Bohinjski Bistrici, kjer bo s prvim junijem začel veljati režim kratkotrajnega parkiranja. Bohinj ima 24 vasi oziroma zaselkov in prepričani so, da bi si morali breme turizma porazdeliti vsi, predvsem pa ne na škodo Bohinjske Bistrice, opozarjajo podpisniki peticije.
Nova ureditev varuje interes občanov
Nova ureditev, vzpostavitev območja brezplačnega kratkotrajnega parkiranja na parkirišču ob pokopališču, pred Kulturnim domom Joža Ažmana in na Trgu svobode – pred pošto in banko v Bohinjski Bistrici, varuje interes domačinov, pa so prepričani na občini. Javna parkirišča, ki jih uporabljajo domačini za obiske ustanov, so bila v turističnih sezonah zaradi celodnevnega parkiranja obiskovalcev zasedena, pojasnjujejo na občinski upravi in poudarjajo, da je nova ureditev namenjena prav občanom Bohinja. Pri tem mirijo, da bo za imetnike parkirne kartice »občan« ali »lastnik počitniškega objekta« parkiranje še naprej brez omejitev.
Kot še pojasnjujejo, vzporedno izvajajo investicije za ozelenitev kraja; tako so že obnovili kostanjev drevored ob Triglavski cesti, izdelani so načrti za ureditev parkovne površine pred Kulturnim domom Joža Ažmana in za ureditev javne površine ob Belci.
Načrti za obvoznico in potniški terminal
Da bi središče Bohinjske Bistrice razbremenili motornega prometa, so bile sicer že pred leti narejene tudi strokovne podlage za umestitev obvoznic, v načrtu pa sta tudi ureditev potniškega terminala na območju železniške postaje ter ureditev parkirišča Kobla.
Obe travnati začasni parkirišči ob jezeru sta se uporabljali in bili delno zasedeni samo na vrhuncu turistične sezone; namesto teh v Bohinju obiskovalcem ponujajo vsako leto bolj razširjeno mrežo javnih prevozov. Za povečanje parkirnih zmogljivosti v prihodnje pa so načrtovani še umestitev garažne hiše Danica in potniški center na železniški postaji ter izgradnja novih parkirišč na Nomenju in v Soteski.
Vključevanje javnosti
Na občini pri tem poudarjajo, da je bil dokument sprejet na podlagi sprejetih strateških dokumentov, ki se ukvarjajo z umirjanjem prometa v Bohinju, med njimi so občinska prometna strategija, strategija trajnostnega razvoja območja Bohinjskega jezera in akcijski načrt umirjanja prometa. Pri oblikovanju teh dokumentov sta bili ključni točki prav vključevanje javnosti in široka javna razprava za zagotavljanje transparentnosti.
»Bohinj ima prednost in možnost razvoja samo, če bomo v največji meri varovali naravo. Ukrep, da umaknemo parkirana vozila z dveh travnikov, je prav gotovo sorazmeren z našo naravovarstveno vizijo,« še poudarjajo in dodajajo, da pravilnost začrtane poti dokazujejo številna priznanja, pohvale ter prošnje po predstavitvah bohinjskega primera dobre prakse tako v domačem kot tujem okolju.