Kako razmišljajo mladi podjetniki
Kako o podjetništvu, delu in prostem času razmišlja generacija Z, mladi, ki danes vstopajo na trg dela
Kamnik – Kamniški razvojni forum, ki ga je prejšnji teden v Samostanu Mekinje organizirala ekipa Časnika Finance, je prinesel veliko zanimivih sogovornikov, ki so pretresali sliko lokalnega gospodarstva. Eden od panelov se je posvečal tudi vprašanju, kako razmišlja nova generacija (kamniških) podjetnikov.
»Malo je takšnih, ki ostanejo brez službe in se zato lotijo podjetništva. Večinoma imajo idejo, ki jo želijo razviti,« je v pogovoru z novinarjem Juretom Ugovškom, urednikom revije Moje finance pri Časniku Finance povedala Nika Škrjanec, vodja kamniškega podjetniškega inkubatorja KIKštarter. Kot je dejala, je sicer vse več tistih, ki na podjetniško pot stopajo po 30. ali 35. letu starosti.
V KIKštarterju je svojo pot začela tudi ekipa Juicymarbles, uspešnega zagonskega podjetja, ki razvija, proizvaja in distribuira mesne nadomestke iz rastlinskih beljakovin. »Podjetnik mora biti malo nor, vsaj na začetku, saj je statistično zelo malo verjetno, da mu bo uspelo,« je povedal direktor mednarodne ekipe, ki danes uspešno posluje tudi v ZDA, Tilen Travnik, in dodal: »Je pa norih podjetnikov v zadnjem času bistveno manj, kot jih je bilo pred desetimi leti.«
O generaciji Z, torej mladih, rojenih med letoma 1997 in 2010, ki jih definira, da so zrasli z mobilnim telefonom v rokah in imajo družabna omrežja v malem prstu, Nika Škrjanec pravi, da so zelo ciljno usmerjeni. »Zgodaj si postavijo karierne cilje, kar pri starejših ni bilo tako izrazito, in imajo željo po finančnem uspehu.«
Da so zelo ciljno usmerjeni, se strinja tudi Travnik. »Opažam, da so željni znanja in izpopolnjevanja, a 'podhranjeni' pri operativnih veščinah. Sicer pa je to generacija, ki zelo ceni svoj prosti čas, ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, poštenost delodajalca ...« dodaja Travnik.