S pobarvanko do Applove nagrade
Ekipa mladih podjetnikov iz kranjskega tehnološkega parka je za aplikacijo za pobarvanke Lake prejela prestižno nagrado tehnološkega giganta Apple.
Kranj – Pobarvanke za odrasle so v zadnjem času vse bolj priljubljene. Kot je že lani poročal portal Rtvslo.si, so knjigarne v Veliki Britaniji beležile tristoodstotno rast prodaje pobarvank, nemški proizvajalec barvic Faber – Castell pa je zaradi povečanega povpraševanja moral uvesti dodatno izmeno.
A v času razmaha pametnih naprav lahko risbe barvamo kar na zaslonu telefona ali tablice. Med številnimi tovrstnimi aplikacijami, ki si jih uporabniki lahko naložijo na svoje naprave, je letos marca luč sveta ugledal tudi Lake, rezultat dela petih mladih, ki delujejo v kranjskem tehnološkem parku.
Več kot le pobarvanka
Katarina Lotrič, Luka Orešnik, Goran Ivašić, Timotej Papler in Anja Renko prihajajo iz različnih poklicnih usmeritev, združuje pa jih razvijanje tehnoloških produktov za Applovo okolje iOS. Lake je zrasel iz Toonie, v kateri so Anja, Luka in Goran že pred časom ustvarjali aplikacije za otroke, med katerimi je bila najbolj priljubljena pobarvanka. Na osnovi tega so zasnovali Lake, za katerega pravijo, da je »več kot le pobarvanka«. Da se od konkurentov res razlikuje, je jasno že ob prvem zagonu aplikacije. Za razliko od podobnih, kjer so uporabnikom za barvanje na voljo generične risbe, Lake namreč združuje skupnost uveljavljenih ilustratorjev z različnih koncev sveta, ki svojim pobarvankam vdahnejo svoj osebni pečat, za svoj prispevek pa so tudi plačani. Mesečna vsota njihovega prihodka je odvisna od priljubljenosti njihovih pobarvank.
Statistika razkriva, da kot uporabnice prednjačijo ženske, stare med 20 in 45 let, a moški ne zaostajajo prav veliko. Največ uporabnikov prihaja iz ZDA in Kitajske, skupno pa jim je to, da imajo razvit odnos do umetnosti oziroma si želijo aktivnosti, ki jih bo pomirila. Ker aplikacija deluje le na platformi iOS, je na voljo le uporabnikom mobilnikov znamke iPhone. »Programsko okolje iOS nam je bolj domače od androida. Lahko bi sicer naredili generično aplikacijo in jo prenesli v različna programska okolja, a kvaliteta ne bi bila enaka. Poleg tega nam ciljanje na uporabnika iOS omogoča aplikacijo s poslovnim modelom brez nadležnih oglasov in bolj oseben pristop. To pa ne pomeni, da Lake nikoli ne bo na voljo tudi za uporabnike androidnih naprav,« odločitev razlaga programer Luka Orešnik.
Aplikacija je v le nekaj mesecih zabeležila več kot poldrugi milijon prenosov, vsakodnevno pa jo uporablja med dvajset in štirideset tisoč ljudi. Inovativnost produkta so prepoznali tudi pri Applu. Najprej so jo v marcu uvrstili v »uredniški izbor« na App Store, s čimer so ji zagotovili večjo izpostavljenost, maja pa je bila ekipa povabljena še na Applovo konferenco v San Jose, kjer je sledilo presenečenje.
Edini Slovenci z nagrado
»Že en mesec prej smo prejeli klic podjetja Apple z vprašanjem, ali pridemo na konferenco, pa smo sprva rekli, da ne. Ker pa so bili prepričljivi in so nam potem tudi priskrbeli vstopnici, smo se hitro odločili, da gremo tja čez kar vsi. Slutili smo, da nas ne vabijo kar tako, a o nagradi si na glas nismo upali razmišljati. Apple design award je le največ, kar v tem svetu lahko dosežeš. Ko so nas razglasili za prejemnike nagrade, pa pravzaprav res nismo mogli verjeti,« o občutkih iz San Joseja razlaga Katarina Lotrič. Uporabniki mobilnikov znamke iPhone lahko izbirajo med več kot dvema milijonoma aplikacij, ki si jih s spletne trgovine App Store kadarkoli lahko naložijo na svoj telefon. Omenjeno nagrado vsako leto prejme 12 inovativnih aplikacij, Lake pa je prvi produkt slovenskih oblikovalcev, ki se lahko pohvali s to prestižno lovoriko.
Prestižna nagrada, ki jo nekateri imenujejo tudi oskar med aplikacijami, je pomembna prelomnica za nadaljnji razvoj podjetja. »Poleg kontinuirane izpostavljenosti na App Storeu, kar je najboljše, kar ti lahko ponudijo, je nagrada hkrati joker, ki lahko odpira vrata. Zdaj je na nas, da pokažemo, da znamo to izkoristiti in iz Lakea narediti posel,« pravi Katarina. Z aplikacijo imajo še precejšnje načrte, produkt želijo širiti tudi izven okolja mobilnih aplikacij, moči pa usmerjajo tudi v zdravo rast podjetja. »Ne delamo produkta, ki ga lansiraš na trg in v kratkem času pobereš čim več denarja. Poskušamo razširiti storitev. Zato je Lake produkt, ki bo stalno v razvoju in širil svoje vsebine,« zaključujeta sogovornika.