Prenova železniške postaje
Jesenice letos čaka eden največjih projektov v zgodovini – nadgradnja železniške postaje in območja ob njej. S podhodi bodo povezali severni in južni del mesta, saj ga železnica deli na dva dela, vlaki bodo vozili do Hrušice.
– Postajo dnevno uporablja okoli 600, letno pa okoli 200.000 potnikov.
– Skoznjo dnevno pelje 55 potniških in 35 tovornih vlakov.
– Po prenovi in ko bo zgrajen tudi drugi tir do Ljubljane, bi se število vlakov in potnikov lahko podvojilo.
Ocenjena vrednost projekta je 137 milijonov evrov
Jesenice – Gre za velik in pomemben projekt, ki je mnogo več kot zgolj prenova železniške postaje, je na predstavitvi projekta nadgradnje Železniške postaje Jesenice v sredo na Jesenicah dejala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.
Novo podobo bo dobila sama stavba železniške postaje, vključno s pročeljem, stavbnim pohištvom in streho. Poleg čakalnic bo urejen večnamenski prostor, kjer bo deloval tudi TIC Jesenice, potnikom bodo na voljo sanitarije.
Velika pridobitev za Jesenice bo nov podhod, ki bo povezal severni in južni del mesta in omogočil varnejše prečkanje tirov. Obstoječi podhod pod postajnimi tiri bodo podaljšali, obnovili podvoz Podmežakla in zgradili dve novi stopnišči. Nov bo most čez potok Jesenica, uredili bodo parkirišča.
Železniška proga bo podaljšana do Hrušice, tako bosta nastali dve novi postajališči, in sicer na Plavžu ter na Hrušici. Vlaki bodo torej vožnjo z Jesenic nadaljevali do Hrušice.
»Kot župan se veselim celovite prenove dotrajane železniške postaje in celotne infrastrukture, pomembno je tudi, da se uredijo parkirišča, ki so rak rana Jesenic,« je dejal jeseniški župan Peter Bohinec in poudaril, da je zlasti pomembno, da bodo s podhodi povezali severni in južni del mesta, ki ju že desetletja ločujejo železniški tiri. Kot je poudaril, bo po prenovi mesto zaživelo v novi, sodobni dimenziji.
Kot je povedal vodja sektorja za investicije v železnice Dejan Jurkovič, je železniška infrastruktura na Jesenicah dotrajana, neustrezen je dostop do peronov, premalo je peroniziranih tirov. Ni omogočeno obratovanje tovornih vlakov dolžine 740 metrov, ki je danes evropski standard, pri menjavi vleke oziroma lokomotiv pa je oviran promet ostalih vlakov.
S celovito prenovo bodo zagotovili uporabnikom prijazno infrastrukturo in povečali varnost. Med drugim bodo obnovili vozno mrežo, signalnovarnostne, telekomunikacijske in elektroenergetske naprave, nadgradili 21 kilometrov novih tirov, obnovili centralno postavljalnico. Nekaj dotrajanih objektov bodo tudi porušili. Za zmanjšanje hrupa bodo postavili 1,8 kilometra protihrupnih ograj.
Ob tem so poudarili, da gre za velik obseg del in veliko investicijo, ne nazadnje je tudi postaja med večjimi v državi, primerljiva z ljubljansko in celjsko.
Zakaj se je projekt podražil
Na novinarski konferenci so podrobno predstavili tudi finančni del investicije. V zadnjih dneh je namreč javnost razburila informacija, da se bo projekt s prvotnih 83 milijonov podražil na 137 milijonov evrov. Kot je poudaril Marko Movrin z DRI, Družbe za razvoj infrastrukture, je bila leta 2021 investicijska vrednost res ocenjena na 83 milijonov evrov, a so v projekt naknadno vključili dodatna dela, in sicer izvedbo manipulativnih tirov, novega podhoda in mostu. Poleg tega so se v zadnjih treh letih cene na gradbenem trgu dvignile, svoje je prispevala tudi inflacija. Danes je tako ocenjena vrednost gradbenih del 137 milijonov evrov.
Najnižja ponudba sto sedemdeset milijonov
A kot kaže, bo v resnici projekt še bistveno dražji. Razpis za izbiro izvajalca del je namreč že zaključen, prispele so tri ponudbe, najnižja ponudba pa je bistveno višja od ocenjene vrednosti in znaša 170 milijonov evrov. Trenutno so ponudbe v fazi pregledovanja, je dejal Jurkovič, zatem pa bodo sprejeli odločitev, ali bo kakšna ponudba sprejeta ali ne.
Ko bodo izvajalca izbrali, naj bi gradnja potekala dve leti.