Pod drobnogledom vozniki tovornjakov in avtobusov
Vozniki tovornih vozil so bili lani udeleženi v vsaki sedmi prometni nesreči na slovenskih cestah. V zadnjih petih letih je zaradi voznikov tovornih vozil umrlo največ motoristov in kolesarjev.
Število prometnih nesreč z udeležbo voznikov tovornih vozil se je do leta 2019 povečevalo, v letu 2020 je bil zabeležen padec kot posledica epidemije covida-19. Od leta 2021 dalje se število teh prometnih nesreč ponovno povečuje.
Kranj – Ta teden v koordinaciji Agencije za varnost prometa (AVP) po državi poteka prva od dveh letošnjih nacionalnih preventivnih akcij za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov, ki je tudi evropsko usklajena. Vse do nedelje bodo policisti izvedli več poostrenih nadzorov nad avtobusi in tovornimi vozili, nadzore pa bodo izvajali tudi pri rednem delu. Nadzor tovornih vozil bodo izvajali na vseh cestah, na avtocestah pa s preusmeritvijo tovornih vozil na kontrolne točke, nadzori avtobusov pa bodo potekali na avtocestah in hitrih cestah ter tudi na avtobusnih postajališčih, so napovedali v AVP. Policisti bodo še posebej pozorni na spoštovanje omejitev hitrosti, tehnično brezhibnost vozil, preobremenjenost, spoštovanje socialne zakonodaje, pravila o nalaganju in pritrjevanju tovora, psihofizično stanje voznikov, uporabo varnostnega pasu ter uporabo naprav in opreme, ki zmanjšujejo voznikovo pozornost.
Vozijo prehitro, med vožnjo uporabljajo telefon
Uradna statistika pravi, da so bili vozniki tovornih vozil lani udeleženi v 2610 prometnih nesrečah (3,2 odstotka več kot v letu 2022), od tega so jih 1617 oziroma 62 odstotkov povzročili sami. V teh nesrečah je življenje izgubilo osem oseb, ena več kot leto poprej. Hudo se je poškodovalo 37 oseb, kar skoraj za četrtino manj kot v letu 2022, 322 oseb pa lažje (15,3 odstotka manj kot predlani). Vozniki avtobusov pa so bili lani udeleženi v 303 prometnih nesrečah (2,9 odstotka manj kot v letu 2022), od tega so sami povzročili 112 prometnih nesreč, kar je dvajset več kot leta 2022. V teh nesrečah so umrle štiri osebe, pet je bilo hudo poškodovanih, 36 pa lažje.
Policisti so lani pri voznikih tovornih vozil ugotovili 47.229 (38.339 v letu 2022) kršitev cestnoprometnih predpisov. Največ kršitev je bilo povezanih s hitrostjo (11.568), uporabo mobilnega telefona (6707), neuporabo varnostnega pasu (4386), varnostno razdaljo (2296) in nepravilnostmi na tovoru (2348). Pri voznikih avtobusov je bilo ugotovljenih 1094 kršitev cestnoprometnih predpisov. Najpogostejše kršitve so bile prav tako povezane s hitrostjo (215), uporabo mobilnega telefona (101), neuporabo varnostnega pasu (140), varnostno razdaljo (18) in nepravilnostmi na tovoru (13).
Po koroni znova porast nesreč
Mag. Simona Felser, direktorica Agencije za varnost prometa, je ob tokratni akciji opozorila, da so bili vozniki tovornih vozil lani udeleženi v vsaki sedmi prometni nesreči na slovenskih cestah. V zadnjih petih letih pa je zaradi voznikov tovornih vozil umrlo največ motoristov (sedem) ter kolesarjev (šest) in potnikov (šest). Število prometnih nesreč z udeležbo voznikov tovornih vozil se je do leta 2019 povečevalo, v letu 2020 je bil zabeležen padec kot posledica epidemije covida-19. Od leta 2021 dalje se število teh prometnih nesreč ponovno povečuje. »AVP in policija letos izvajata dve akciji s poostrenim nadzorom in ozaveščanjem voznikov tovornih vozil in avtobusov glede obveznega pripenjanja z varnostnim pasom, neuporabe mobilnega telefona, doslednega zagotavljanja ustrezne varnostne razdalje, načrtovanja poti in počitkov, upoštevanja cestnih razmer, voznike pa znova pozivamo, naj za volan vselej sedejo trezni. Vse voznike opozarjamo na ustrezno pritrjevanje in varen prevoz tovora ter ustrezne pnevmatike,« je dejala.
AVP je pripravila tudi video o ustreznih pnevmatikah in dolžini zavorne poti, video o mrtvih kotih velikih vozil in knjižico Varen prevoz tovora. Slednje so prejele šole vožnje, izpitni centri in izvajalci tehničnih pregledov po Sloveniji. Agencija je pripravila tudi poseben pripomoček za pritrjevanje tovora, s katerim je mogoče izračunati število potrebnih pritrjevalnih pasov, ki ga razdeljuje na dogodkih in izobraževanjih.