Prehlad
Nadloga, ki nas sreča, naj se še tako pazimo, oblačimo, nosimo kapo in vse drugo, doleti nas. Vsak se spopada z njim, kot ve in zna, kakršne ima izkušnje. Meni se zabaše nos, ne morem dihati, draži me v grlu. Pijem čajne mešanice, ki jih imam doma. Potem za boljši občutek kupim kakšen nov čaj proti prehladu in mislim, da mi bo bolj pomagal. Novi čaj je drugačen, ima druge sestavine, vonj. Nekaj časa je že občutek, da pijem nekaj novega, bolj zdravilnega, pozitiven, in kakor človek misli, tako je. Ampak ljudje se spreminjamo, pravzaprav se staramo. Znanci in vrstniki okrog mene so bolni dlje časa, prehladi in z njim povezane viroze so hujše. Človek čisto oslabi, komaj vstane za najnujnejše potrebe. Nehote stopiš v lekarno, da bi kakšno zdravilo prijelo. Praški in napitki, tablete in kapljice … Kaj hočeš, kupiš. Ni poceni. Meni se zdi, da kadar stopim v lekarno, je znesek nakupa vsaj 30 evrov ali še več. Naj kupim običajne tablete proti bolečinam, prehladu, kapljice za nos, čaj proti prehladu ali kaj podobnega. Kot da bi občutek, da si kupil zdravilni napoj, že pomagal zdraviti bolezen. Če se le da, hodim vedno v isto lekarno, ki je najbližje mojemu kraju. Zdi se, kot da je to res podaljšek zdravnika. Farmacevtka vedno ponudi nasvet, kaj bi utegnilo pomagati še bolj, kako hudo je, kje je najbližji specialist, ki bi lahko pomagal … Človek se navadi farmacevta in farmacevti se navadijo strank. Želiš osebo, ki te prijazno ogovori, postreže, vpraša, pove nasvet, te potolaži in pomiri. V vsakem stiku se ustvari nek odnos in to je tisto, kar nas veže, pritegne in vleče nazaj. Če imam lepe izkušnje, se rad vračam. Morda je krivično, kadar sem nekje le enkrat imela slabo izkušnjo, pa me je to za vedno odvrnilo od ponovnega obiska te institucije. Dobro, da imamo danes veliko izbire in lahko ponudnika zamenjamo. Torej, veljalo je včasih in velja še danes – prehlad je trajal en teden, če si ga zdravil, in sedem dni, če si ga pač pustil, da gre svojo pot. Seveda se lahko razvije v kaj hujšega, ampak sedaj sem v takih letih, ko raje posežem še po kakšnem prašku ali zdravilu. V resnici pa ne vem, koliko res pomaga, ali sem le učinkovit potrošnik. Reklame za to in ono zdravilo se vrtijo na vseh medijih in povsod je na koncu tista dolga oguljena fraza, s katero se proizvajalci zavarujejo, da so kriti pred vsem hudim, kar potrošniki danes lahko naredijo … o tveganju in nezaželenih učinkih se posvetujte z zdravnikom ali farmacevtom … Menim, da gre ta stavek vsem na živce. Torej, še en prehlad, ki sem ga prebolela. Menda bo na pomlad bolje in kmalu bo pust, ki bo odgnal zimo stran … Saj še prišla ni in je v resnici skoraj ni bilo … Prehlajeni smo pa ravno tako, mislim, da še mnogo bolj. Morda pa nam manjka nekaj več mraza.