V čarobni sobi
V čarobni sobi, ki so jo pripravili na Osnovni šoli Železniki, so otroci s pomočjo čutil prepoznavali letne čase in praznike, povezane z njimi.
V decembru so na Osnovni šoli Železniki pripravili četrto izvedbo čarobne sobe, tokrat pod naslovom Prazniki po letnih časih. Prirejajo jo na štiri leta, da ima v času šolanja vsak učenec priložnost izkusiti čarobnost z aktivacijo vseh čutil. Med 11. in 21. decembrom se je v čarobni sobi zvrstilo kar 330 otrok: učenci od 1. do 5. razreda matične šole in prvič tudi podružničnih šol Davča, Dražgoše in Sorica ter dva oddelka otrok Vrtca Železniki, ki bodo jeseni vstopili v prvi razred.
Kot je pojasnila učiteljica Manca Maretič Paulus, je bil tokrat poudarek predvsem na občutenju preko tipa, vonja, sluha in okusa, saj so po ogledu dveh videoposnetkov udeležencem zavezali oči in tako zagotovili večjo občutljivost ostalih čutov. Z njihovo pomočjo so otroci preko različnih dejavnosti prepoznavali letne čase in praznike, povezane z njimi.
Čarobna pot se je začela z zimo, kjer so tipali smrekovo vejico z novoletnim okraskom, okusili piškot in mandarino, vohali božični čaj in cimet ter poslušali božične skladbe. »Pot so nadaljevali s plezanjem na sneženo goro, s katere so se spustili s pomočjo snežne lopatke. Nato so spoznavali značilnosti pomladi – tudi s pomočjo sajenja fižola, zvočni posnetek cerkvenih zvonov pa jim je pomagal prepoznati veliko noč. Poletje so občutili s pomočjo vode iz razpršilke, ob poslušanju slovenske himne pa so prepoznali dan državnosti. V jesenskem koncu so tipali in vonjali staro knjigo ter poslušali posnetek iz Brižinskih spomenikov, s čimer smo spomnili na dan reformacije in Primoža Trubarja, pisca prve slovenske knjige. S hojo po jesenskem listju pa se je čarobna pot zaključila,« je razložila Manca Maretič Paulus in dodala, da so bili otroci očarani nad izkušnjo.
Ker je dejavnost potekala z vsakim udeležencem individualno, so čakajoči učenci v vmesnem času iz odpadnih bombažnih majic izdelovali blazinice za sedenje na klopcah iz palet na šolskih hodnikih in igrali družabne igre.
Pri izvedbi čarobne sobe so poleg Mance Maretič Paulus sodelovale še učiteljice Katja Levanič, Suzana Pečnik, Nataša Zavrl, Janja Janc, Urška Šifrer in Irma Prevc ter osmošolke, ki so bile vpete tako v vsebinski del kot tudi v izvedbo in vodenje učencev po dejavnostih. Pri vodenju so pomagače še devetošolke, vključene v program MEPI (Mednarodno priznanje za mlade).