V predstavi Zaprta vrata navdušuje izkušeni igralski kvartet: Maša Kavčič, Monika Jekler, Matej Ulčar in Zvone Nagode. / Foto: Boris Primožič

O odpiranju zaprtih vrat

V začetku meseca so v Kulturnem domu v Medvodah premierno uprizorili enodejanko Zaprta vrata filozofa, pisatelja in dramatika Jeana-Paula Sartra. V režiji Marka Čeha je tudi tokrat navdušila odlična igralska ekipa domačega KUD Fofité.

V medvoškem KUD Fofité so v letošnjo sezono vstopili z enodejanko Zaprta vrata Jeana-Paula Sartra. Po besedah umetniškega vodje društva, igralca in režiserja Dejana Spasića, so iskali besedilo z majhno zasedbo, ki bo igralkam in igralcem predstavljalo igralski izziv, hkrati pa bo komuniciralo tudi z aktualnim časom.

Besedilo Zaprta vrata vsekakor ustreza željam ambiciozne in dokazovanja željne Fofitéjeve gledališke sekcije. O njihovi igralski moči govorijo priznanja zadnjih let na slovenski ljubiteljski gledališki sceni, tudi nedavno posebno priznanje, ki sta ga na letošnjem Linhartovem srečanju za igralski tandem v igri Ljudski demokratični cirkus Sakešvili prejeli Maša Kavčič in Monika Jekler. Predstavo je v lanski sezoni režiral Marko Čeh, ki je režijsko zasnoval tudi Sartrova Zaprta vrata, v katerih poleg omenjenih na oder stopita še odlični Matej Ulčar in izkušeni Zvone Nagode. Da gre za besedilo, ki ponuja številne tako režijske kot igralske izzive, pove tudi dejstvo, da po njem redno segajo profesionalna gledališča, v Prešernovem gledališču so Zaprta vrata uprizorili pred dvanajstimi leti, po novem letu bodo enodejanko uprizorili v še dveh slovenskih repertoarnih gledališčih.

Sartrova eksistencialistična enodejanka, krstno uprizorjena leta 1944, je predhodnica absurdne dramatike, ki se po drugi svetovni vojni razvije v različnih delih Evrope, odpira vprašanja človeškega sobivanja, posameznikove družbene odgovornosti in krivde za svet, v katerem živimo, ki so še kako aktualna tudi danes. Igra pripoveduje zgodbo treh umrlih ljudi, ki so na zemlji drugim povzročili veliko bolečin, zdaj, po svoji smrti, pa se znajdejo v isti sobi, za zaprtimi vrati, obsojeni na večno sobivanje. Kar so na zemlji počeli drugim, bodo zdaj v onstranstvu eden drugemu počeli večno. V večnosti se namreč ne umre.

Pekel smo ljudje

Osrednja tema drame je tako dokazovanje človeških sposobnosti mučenja, kar gledamo tudi v medvoški predstavi od prvega trenutka, ko sobar (Zvone Nagode) v prostor, kjer je samo stol, pripravljen za mučitelja, spusti Garcina (Matej Ulčar), kasneje pa se mu pridružita še Ines (Maša Kavčič) in Estelle (Monika Jekler). Vsak izmed njih je v življenju storil veliko zločinov, znajdejo pa se v delu pekla, ki so si ga sami izbrali, in če niso na zemlji, morajo zdaj tu odgovarjati za dejanja, ki so jih storili.

Igralski trio je izjemen. Igralki in igralec so vseskozi na odru v medsebojni interakciji, ki poleg zgoščenega besedila – to je pogosto na meji absurda –, od nastopajočih zahteva izdelano glasovno artikulacijo, ko gre za izražanje različnih čustvenih stanj, prav tako pa izjemne gibalne sposobnosti, saj smo skozi celotno igro večkrat priča tudi fizičnemu mučenju. Stalnica je seveda psihično mrcvarjenje eden drugega, ne nazadnje tudi samih sebe, še posebno ko z odra (sobe) gledajo opustošenje, ki so ga pustili spodaj na zemlji. Ali v »tostranskosti« vedno bolj kaže, da gre za zrcalno podobo tega, kar se dogaja v tej sobi, peklu, če hočete, bo vsak izmed gledalcev ocenil sam.

Scenografija predstave je delo Dejana Spasića, kostumografija Barbare Drmota, dramaturški svetovalec je Denis Poniž, maska je delo Daše Tišler, oblikovanje luči pa Žige Okorna. Ponovitvi sledita prihodnji teden, 29. in 30. decembra, ob 19.30 v Kulturnem domu Medvode.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / sreda, 10. avgust 2011 / 07:00

Več nadzora pri plačevanju prispevkov

Davčna uprava bo še poostrila nadzor nad plačevanjem prispevkov. Učinki nadzora plačevanja teh prispevkov v prvi polovici leta znašajo 44,5 milijona evrov.

Objavljeno na isti dan


Kronika / nedelja, 18. februar 2024 / 23:39

V prometni nesreči pod Krvavcem umrl 28-letnik

Cerklje na Gorenjskem – Na Ambrožu pod Krvavcem v občini Cerklje na Gorenjskem je v soboto malo pred 22. uro v prometni nesreči umrl 28-letni voznik osebnega vozila, ki je zaradi neprilagojene hitr...

Šport / nedelja, 18. februar 2024 / 23:38

Domen Prevc z 80. posamično zmago smučarskih skakalcev v japonskem Sapporu

Sapporo – Domen Prevc je dosegel 80. posamično zmago smučarskih skakalcev na tekmi svetovnega pokala v japonskem Sapporu. Vodil je že po prvi seriji, skupaj je za svojo šesto zmago zbral 273,6 točk...

Gospodarstvo / nedelja, 18. februar 2024 / 14:03

Višja stopnja za obdavčitev najemnin

Davčni zavezanci, ki so lani kot fizične osebe oddali v najem premično ali nepremično premoženje drugi fizični osebi, morajo najkasneje do 28. februarja oddati finančni upravi napoved za odmero doh...

Šport / nedelja, 18. februar 2024 / 14:02

Uspešni turni smučarji

Gorenjca sta postala državna prvaka v vzponu na Lumarjevem vertikalu 2024, Luka Kovačič v članski kategoriji, Klara Velepec v mladinski. Slovenska turnosmučarska reprezentanca uspešno nadaljuje tekmov...

Zanimivosti / nedelja, 18. februar 2024 / 14:01

V spomin Valentinu Kokalju, 10. del

Ponovna oživitev (in predstavitev) izjemne, vsestransko dejavne in angažirane, a hkrati tudi presunljivo tragične življenjske poti nekdanjega mlinarja in kulturnika Valentina Kokalja oz. Zormanoveg...