Posodobitev bohinjske proge
Bohinjska železniška proga, ki je bila pred časom skoraj tik pred ukinitvijo, v zadnjem obdobju doživlja pravi razcvet. Število potnikov se iz leta v leto povečuje, država zato za obnovo proge in nekaterih postaj v prihodnjih treh letih obljublja kar tristo milijonov evrov.
Posodobitev proge prinaša nov potencial za krepitev uporabe javnega potniškega prometa. »Še posebno z vidika turizma se zelo trudimo, da bi čim več ljudi uporabljalo javni potniški promet, ki pa mora biti usklajen in integriran z avtobusnimi prevozi,« je dejal Klemen Langus.
Jesenice – Kot so članom Konzorcija za bohinjsko progo, ki se je na redni skupščini prejšnji teden sestal na Jesenicah, pojasnili predstavniki države, bo v prihodnjih treh letih na progi, ki skozi Bohinj povezuje Jesenice in Novo Gorico, izpeljanih za približno tristo milijonov evrov investicij.
Kot je po skupščini povedal koordinator konzorcija Miro Kristan, se obeta posodobitev trase med Jesenicami in Bohinjsko Bistrico ter železniških postaj na celotni progi, ki naj bi dobile tudi nove funkcionalnosti. V prvem planu je posodobitev postaj na Jesenicah, v Bohinjski Bistrici in Novi Gorici, ki naj bi se po načrtih začela že prihodnje leto. Za tristo milijonov evrov investicij naj bi sicer izpeljali v treh letih, modernizacijo bohinjske proge pa naj bi nato nadaljevali tudi v prihodnjih letih, tako da bi bila na koncu posodobljena celotna trasa od Jesenic do Nove Gorice.
Krepitev javnega prometa
»Posebno za del proge od Jesenic do Bohinjske Bistrice smo slišali neverjetne novice, kakršnih zagotovo ni bilo že zadnjih nekaj desetletij,« je dejal direktor Turizma Bohinj in koordinator Skupnosti Julijske Alpe Klemen Langus.
Posodobitev proge po njegovem mnenju prinaša nov potencial za krepitev uporabe javnega potniškega prometa. »Še posebno z vidika turizma se zelo trudimo, da bi čim več ljudi uporabljalo javni potniški promet, ki pa mora biti usklajen in integriran z avtobusnimi prevozi,« je dejal Langus.
Kot je poudaril, so napovedane investicije pomemben korak naprej, ne bodo pa dovolj. Poleg posodobitve celotne proge in vlakov bo potrebno tudi nadaljnje močno angažiranje lokalne skupnosti in turističnega gospodarstva ter drugih akterjev, da bodo prepričali večji delež gostov in obiskovalcev, da bodo v destinacijo prispeli z javnim prevozom in ga uporabljali tudi za premikanje po sami destinaciji.
Vstopni center v Bohinju
Občina Bohinj sicer načrtuje, da bo železniška postaja v Bohinjski Bistrici sčasoma postala vstopni center v destinacijo z urejeno železniško in avtobusno postajo ter garažno hišo. Kot je poudaril bohinjski župan Jože Sodja, takšen vstopni center nujno potrebujejo. Zanj so že pripravili idejno zasnovo, potekajo pa dogovori z lastniki zemljišč.
Že pred tem, predvidoma prihodnje leto, bo prenovljena sama železniška postaja v Bohinjski Bistrici. V Bohinju se ob tem nadejajo tudi obnove postaje v Nomenju, kjer si občina želi urediti dodatno parkirišče. Župan Sodja je ob tem spomnil, da se je v zadnjih dveh letih na bohinjski železnici drastično povečalo število potnikov. Še zlasti v poletnih mesecih so vlaki polni in v lokalni skupnosti imajo kar precej dela, da zagotovijo dovolj avtobusnih prevozov naprej do jezera. Vse več potnikov je tudi v zimskem času.
Opozoril je tudi na pomen železnice za lokalne prebivalce in poudaril, da je za to, da mladi ostanejo v kraju, poleg stanovanj bistvena tudi povezava do služb. Precej ljudi se namreč iz Bohinja vozi na izobraževanje in delo v Radovljico, Kranj ali Ljubljano, zato so že večkrat izrazili željo, da bi bil jutranji in popoldanski vlak sodoben, tako da bi lahko ljudje z njim na delovno mesto ter domov prišli hitreje in z manj stresa.