Pedagogi vse bolj nemočni
V Iniciativi za zdrave odnose v šolah, v katero so se združili ravnatelji, učitelji, svetovalni delavci in predstavniki drugih zaposlenih v osnovnih šolah, so v odprtem pismu opozorili na povečanje duševnih stisk v šolstvu tako pri otrocih kot pri učiteljih.
V šolah namreč opažajo strmo naraščanje krutih oblik medvrstniškega nasilja, drastično pomanjkanje empatije, velik upad koncentracije, ki močno vpliva na učne sposobnosti otrok, nezmožnost oblikovanja zdrave samopodobe ...
Kranj – Odprto pismo, pod katerim je prvopodpisana ravnateljica Osnovne šole Jakoba Aljaža Kranj Lucija Rakovec, so naslovili na ministrico za zdravje Valentino Prevolnik Rupel, ministra za vzgojo in izobraževanje Darja Feldo ter ministra za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Luko Mesca. Zaradi vse večjih duševnih stisk v šolstvu so se zavzeli za strokovno oporo zaposlenim v obliki kontinuirane in vsem v šolah dostopne psihoterapevtske supervizije ter številčne okrepitve v šolskih svetovalnih službah.
V šolah namreč opažajo strmo naraščanje krutih oblik medvrstniškega nasilja, drastično pomanjkanje empatije, velik upad koncentracije, ki močno vpliva na učne sposobnosti otrok, nezmožnost oblikovanja zdrave samopodobe in mnoge druge kazalnike družbene patologije, so zapisali v pismu. »Čeprav pedagogi marsikatero težavo prepoznamo in naslovimo, postajamo vse bolj nemočni pri celostnem reševanju težav, saj izzivi zahtevajo konstruktivno in usklajeno sodelovanje staršev, šolske svetovalne službe, vodstva šol in zunanjih strokovnjakov,« so opozorili in dodali, da se ukvarjajo z nepotrebno birokracijo, namesto da bi se posvetili poučevanju. »Opravljamo delo, ki močno presega našo stroko, zato je potreba po okrepitvi s supervizijsko pomočjo že nujna,« so poudarili. Ob koncu so še dodali, da učiteljskega poklica ne bodo rešile le višje plače, »temveč tudi in predvsem ustrezna podpora na delovnem mestu, ponovno vzpostavljanje varnega in zdravega delovnega okolja ter povrnitev zaupanja v strokovnost in pozabljene vrednote«.