Ustavno sodišče o pristojnosti
Medobčinska inšpekcija občin Gorenjske in inšpektorat za okolje in energijo sta si kot vroč kostanj podajali obravnavo dveh prijav odlaganja komunalnih odpadkov na zasebnih zemljiščih. O pristojnosti je na koncu odločilo ustavno sodišče.
Ker imata tako Občina Tržič kot Mestna občina Kranj v svojih odlokih navedeno, da je za nadzor nad izvajanjem določb pristojna medobčinska inšpekcija Skupne občinske uprave občin Gorenjske, je ustavno sodišče odločilo, da je ta pristojna za prijav odlaganja komunalnih odpadkov na zasebnih zemljiščih.
Kranj, Tržič – Ustavno sodišče je pred kratkim presojalo, katera inšpekcija je pristojna za obravnavo prijave odlaganja komunalnih odpadkov na zasebnih zemljiščih na območja Kranja in Tržiča. Ustavni sodniki so v obeh sporih o pristojnosti odločili, da je za nadzor nad izvajanjem določb občinskega odloka, ki določajo pravila ravnanja s komunalnimi odpadki na območju občine, pristojen občinski inšpekcijski organ, torej v konkretnem primeru medobčinska inšpekcija Skupne občinske uprave občin Gorenjske. Zahtevo za rešitev spora o pristojnosti med njo in Inšpektoratom RS za okolje in energijo, Območno enoto Kranj, je vložila medobčinska inšpekcija. Navedla je, da ji je od uveljavitve zakona o varstvu okolja inšpektorat odstopil v reševanje več istovrstnih zadev s področja obravnave odlaganja odpadkov na zasebnih zemljiščih. V obravnavani zadevi, ki se nanaša na odlaganje odpadkov na zasebnih zemljiščih na območju občine Tržič, se je inšpektorat izrekel za nepristojnega, medtem ko je ministrstvo za okolje, podnebje in energijo na zaprosilo medobčinske inšpekcije za dodatno pojasnilo določil zakona odgovorilo, da je za obravnavo nedovoljenega odlaganja odpadkov na zasebnih zemljiščih pristojen inšpektorat. Ta je kljub temu medobčinski inšpekciji kasneje poslal v reševanje še prijavo občana glede odlaganja komunalnih odpadkov v okolici stanovanjske hiše v Struževem.
Ker v medobčinski inšpekciji menijo, da je za nadzor nad odlaganjem odpadkov na zasebnih zemljiščih skladno z državnimi predpisi izključno pristojen inšpektor, pristojen za varstvo okolja, je ustavnemu sodišču predlagala, naj odloči, da je v obravnavanih primerih za ukrepanje pristojen inšpektorat za okolje in energijo. Slednji pa se s tem ni strinjal in navedel, da gre v obeh primerih za kršitev občinskih odlokov in je zato pristojnost na strani medobčinske inšpekcije.
Ustavno sodišče je pojasnilo, da zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov, njihova obdelava in odlaganje ostankov obdelanih komunalnih odpadkov sodi med obvezne občinske gospodarske javne službe varstva okolja, občina pa ima pristojnost in dolžnost, da zagotovi izvajanje teh javnih služb. Ob tem je v predpisu, s katerim uredi občinsko javno službo, dolžna predpisati tudi nadzor nad izvajalci in uporabniki storitev občinske javne službe. Ker imata tako Občina Tržič kot Mestna občina Kranj v svojih odlokih navedeno, da je za nadzor nad izvajanjem določb pristojna medobčinska inšpekcija Skupne občinske uprave občin Gorenjske, je ustavno sodišče odločilo, da je ta pristojna za nadzor tudi v obravnavanih dveh primerih.