Zimska menjava pnevmatik
Še en teden nas loči do obvezne menjave pnevmatik. Kakšna bo zima, bomo še videli, vsekakor pa prihajajo nižje temperature ter mokre in spolzke ceste.
V nekaterih državah so predpisi o zimski opremi podobni kot v Sloveniji, njena uporaba je določena datumsko; v drugih je potrebna le v zimskih razmerah. V zadnjih letih je bilo nekaj novosti predvsem v Avstriji, Nemčiji in na Češkem. Največja razlika glede na slovenski zakon pa je v najmanjši globini profila pnevmatik, ki je v tujini večinoma štiri milimetre, v Sloveniji pa tri milimetre.
Če voznik svojega motornega ali priklopnega vozila ne očisti ustrezno, znaša globa dvesto evrov. Na vozilu ne sme biti snega, ledu, vode ali drugih snovi, ki bi lahko vplivale na vozne lastnosti vozila ali ki bi se lahko raztresale ali razlivale z njega. Stekla vozila in vzvratna ogledala morajo biti čista.
Po 15. novembru so zimske pnevmatike del obvezne zimske opreme avtomobila. Če kupujete nove pnevmatike, razmislite, v kakšnih razmerah se vozite. Če v bolj zasneženih, naj imajo pnevmatike dobre vozne lastnosti v snegu. Nove vremenske razmere kažejo, da se tudi količina dežja pozimi povečuje, zato je bistvena tudi vodljivost na mokri podlagi.
Zakaj zimske pnevmatike
Ničkolikokrat je bilo že napisano, da so zimske pnevmatike izdelane iz drugačnih zmesi in so zato pri temperaturah, nižjih od sedem stopinj Celzija, zanesljivejše. Z lamelno strukturo zagotavljajo na snegu dodaten oprijem, na mokri podlagi pa s širokimi kanali učinkoviteje razpršijo vodo pod pnevmatiko, kar preprečuje zdrs ali akvaplaning. Vse to vodi k boljši vodljivosti, krajši zavorni poti in s tem večji varnosti za potnike. Morda za koga presenetljivo – letne pnevmatike se pozimi tudi hitreje obrabljajo.
Kaj pa celoletne pnevmatike
Celoletne pnevmatike postajajo vse boljše, vendar strokovnjaki svarijo, da te vseeno še ne morejo v celoti nadomestiti lastnosti, ki jih prinašajo specialne letne ali zimske pnevmatike. Celoletne pnevmatike zato lahko označimo kot razumen kompromis med vzdržljivostjo letnih in zimskih pnevmatik, priporočamo jih voznikom, ki vozijo po območjih z milejšimi zimami, niso izpostavljeni ekstremnim zimskim razmeram, kot sta sneg in led, ter prevozijo manj kilometrov na leto. Vsem tistim pa, ki prevozijo veliko kilometrov in ki so na cesti praktično vsak dan, na AMZS svetujejo, naj imajo njihovi avtomobili pozimi zimske pnevmatike.
Formula 4 × 4 × 4
Vozniki naj bi se ravnali po formuli 4 × 4 × 4, torej na vseh štirih kolesih zimske pnevmatike, ki imajo vsaj štiri milimetre profila in jih menjamo na štiri leta. Pa je še tako? Zakonsko določena globina profila za zimske pnevmatike znaša tri milimetre, vendar drži, da je priporočljiva globina štiri milimetre. Zaradi čedalje večje kakovosti pnevmatik pa ob normalni rabi in hrambi pnevmatik ni več treba menjati na štiri leta, čisto v redu bo, če jih boste zamenjali na pet do sedem let.
Ali vam vulkanizer tri leta staro pnevmatiko lahko proda za novo
Da. Če je ustrezno skladiščena, ni prav nič narobe, če pri vulkanizerju kupite novo pnevmatiko, ki je stara nekaj let. To vam pove oznaka DOT na pnevmatiki. Prvi dve števki označujeta teden, drugi dve številki pa leto izdelave. Pnevmatika ni pokvarljivo blago, pa vendar pri nemškem klubu ADAC svetujejo, da ste pozorni in ne kupuje pnevmatik, starejših od dveh let, prav zato, ker ne vemo, v kakšnih pogojih so bile hranjene. Če ne drugega: če boste kupili tri leta staro pnevmatiko, bo njena življenjska doba tri leta krajša. Splošno gledano se avtomobilske gume ne smejo uporabljati več kot deset let.