Parkirišč v središču mesta ne primanjkuje, več težav je v okolici stanovanjskih blokov. / Foto: Vilma Stanovnik

Plačljivih parkirišč je malo

Kako bomo po novem parkirali v Škofji Loki, je vprašanje, na katero skušajo odgovoriti tako strokovnjaki kot domačini, zato že od pomladi potekajo raziskave in delavnice za boljšo parkirno politiko v mestu in okolici.

»Iz opravljenih analiz lahko ugotovimo, da je v Škofji Loki, gledano generalno, dovolj parkirnih mest. Na območju središča mesta je tudi v času prometne konice med delovniki kar 33 odstotkov parkirnih mest prostih.«

Škofja Loka – Znano je, da je bila Občina Škofja Loka skupaj z Občino Medvode izbrana za pilotno območje, na katerem poteka postopek priprave parkirne politike, ki bo vzorčni primer tudi za primerljive občine po Sloveniji. Tako so predstavniki Inštituta za za oblikovanje prostora ta teden organizirali že tretjo javno razpravo o parkiranju v Škofji Loki.

Na prvih dveh javnih razpravah so domačini povedali, kje so težave in na kakšen način bi si jih želeli reševati, na zadnji javni razpravi in delavnici pa so predstavili ugotovitve in rešitve.

»Od junija, ko smo imeli zadnjo delavnico, so vašo občino prizadele poplave in razumemo vse stiske. Naj zato pojasnim, da je ta projekt naročilo Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in za zdaj imamo rok za izdelavo do konca letošnjega oktobra,« je najprej povedal Urban Jeriha z Inštituta za politike prostora in dodal, da se bo temu najbrž morala prilagoditi dinamika izvajanja ukrepov, vendar se ne bo bistveno podaljšala.

Povedal je tudi, da sta izvajalca projekta poleg Inštituta za politiko prostora tudi Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije in Ljubljanski urbanistični zavod, vse skupaj pa poteka v sklopu projekta Trajnostna parkirna politika, priprava nacionalnih smernic, strokovnih podlag in nacionalne parkirne platforme. Seveda pri tem sodelujejo z Občino Škofja Loka in skupaj pripravljajo parkirno politiko.

Dovolj prostih mest

»Iz opravljenih analiz lahko ugotovimo, da je v Škofji Loki, gledano generalno, dovolj parkirnih mest. Na območju središča mesta je tudi v času prometne konice med delovniki kar 33 odstotkov parkirnih mest prostih. Če pa pogledamo celotno območje oziroma okoli sedem tisoč parkirnih mest, kjer smo opravljali raziskave, pa je prostih 40 odstotkov parkirnih mest. Seveda so območja čez dan različno zasedena,« je pojasnil Urban Jeriha.

Prav tako je povedal, da ima Škofja Loka dobre pogoje za zmanjšanje uporabe avtomobilov. »Škofjeločani imate že zdaj manj avtomobilov na prebivalca, kot je povprečje v Sloveniji. Na volje so dobre povezave z javnim potniškim prometom, čeprav bi bile lahko še boljše. Mesto je obvladljivo peš in s kolesom in tudi infrastruktura na tem področju se izboljšuje,« je tudi poudaril Jeriha in pojasnil, da se iz opravljenih anket, delavnic in javnih razprav kaže visoka podpora trajnostni mobilnosti.

Zanimivo je, da je delež upravljanega parkiranja, kar pomeni parkirišč s časovno omejitvijo ali plačljivih, majhen, kjer pa je, deluje dobro. Takšnih parkirišč je sedaj le 14 odstotkov, domačini pa si želijo, da bi bilo bolj jasno, čemu je denar, ki ostane od parkirnin, namenjen. Prav tako si želijo učinkovitejši redarski nadzor in še boljšo ponudbo javnega potniškega prometa.

V razpravi je bilo slišati, da je premalo parkirišč v stanovanjskih soseskah, pri čemer prednjači Groharjevo naselje, prav tako pa so težave na Tavčarjevi ulici ter Frankovem naselju.

Med predlogi so različne izboljšave na sedanjih parkiriščih pa tudi nova parkirišča, če se bo ugotovilo, da so potrebna.

Ob tem naj bi se najprej uveljavile parkirne cone, kjer bi bile različne cene, lahko pa bi bile tudi brezplačne. Znotraj stanovanjskih sosesk naj bi poskušali poiskati dogovore o parkiranju, ki bi bili za določeno sosesko najboljši.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / četrtek, 19. november 2009 / 07:00

Preveč žrtev v prometu

Močno okajeni voznik je v soboto v Češnjevku trčil v hišo.

Objavljeno na isti dan


GG Plus / nedelja, 13. september 2020 / 17:58

Premisleki o prihodnosti javnih medijev

»Janšev pohod na medije, ki traja že trideset let, je podobno kot njegovi pretekli posegi v gospodarske družbe vzorčen primer fašističnega korporativizma, s katerim država – ki je v rokah Stranke –...

GG Plus / nedelja, 13. september 2020 / 17:53

Družinski zdravnik Ivan Hubad

V Zapogah pri Cerkljah se je 11. septembra 1875 rodil očetu Janezu in materi Mariji zdravnik Ivan Hubad. Rod izvira iz vasice Zapoge med Smlednikom in Vodicami. Na Dunaju je študiral medicino in le...

Šport / nedelja, 13. september 2020 / 17:50

Nova dvojna zmaga na Touru, Pogačar pred Rogličem, zlom Bernala

Lyon – Slovenska kolesarska asa Tadej Pogačar (UAE Team Emirates) in Primož Roglič (Jumbo-Visma) sta dosegla še tretjo dvojno zmago na letošnji dirki po Franciji. Obenem je nizozemsko moštvo, za ka...

Naklo / nedelja, 13. september 2020 / 16:04

Pohod pod Babji zob

Naklo – Društvo upokojencev Naklo vabi v sredo, 16. septembra, na pohod in ogled jame pod Babjim zobom. Zbor bo ob 8. uri pri Domu upokojencev v Naklem.

Zanimivosti / nedelja, 13. september 2020 / 16:03

Pridelal orjaški paradižnik

Kranj – Zvone Marn iz Predoselj pri Kranju se je letos razveselil obilne letine paradižnika, ki ga je pridelal na pokriti gredi na domačem vrtu. Kot je pojasnil, gre za sorto domači dolenjski parad...