Idealen klicni center mora imeti lahko dostopno in brezplačno telefonsko številko, biti na voljo ves čas, omogočiti hiter stik s svetovalcem brez zamudnega izbiranja možnosti in oglasnih sporočil ... / Foto: Gorazd Kavčič

Idealnega klicnega centra ni

To se je pokazalo ob primerjalnem ocenjevanju klicnih centrov bank v Sloveniji.

Nekatere banke ponujajo tudi spletne klepetalnike, ki so primerni za bolj preprosta vprašanja, saj se v njih stranke (običajno) pogovarjajo z robotom. Za bolj zahtevna vprašanja, predvsem ko gre za sklepanje dolgoročnih produktov, kot so krediti ali varčevanja, priporočajo obisk poslovalnice.

Kranj – Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR) je primerjalno ocenil klicne centre osmih največjih bank pri nas. Izvedeti so želeli, kako točne in korektne informacije lahko potrošniki od bank dobijo po telefonu. Ocenjevali so čas čakanja, prijaznost operaterjev, hitrost in točnost odgovorov na zastavljena vprašanja ter dostopnost klicnega centra. »Na idealen klicni center še čakamo,« so ugotovili.

Izkazalo se je, da banke v primeru uporabe pametnih telefonov ne izkoristijo dovolj sodobnih rešitev, ki jih ponujajo digitalni kanali. Nepotrebno »sprehajanje« po spletnih mestih bi lahko brez dodatnih stroškov nadomestili z obogatenimi podatki v spletnem iskalniku. Ugotovili so tudi, da večina klicnih centrov deluje le med delovniki čez dan, Intesa Sanpaolo tudi ob sobotah dopoldne, le pri NLB so dostopni vsak dan, ves dan (24/7). Klic na brezplačno številko omogočajo le pri Intesi Sanpaolo, NoviKBM in Unicredit. Klicnega centra Delavske hranilnice pa ocenjevalcem sploh ni uspelo priklicati. Klicali so devetkrat in vsakič na zvezi ostali več kot pet minut, a do operaterja niso prišli.

Kaj so spraševali

Bankam so sicer zastavili tri vprašanja, in sicer če imajo na Hrvaškem svoje bankomate, kjer lahko komitenti denar dvignejo brezplačno, ter o obrestnih merah za depozite in ugodnih eko kreditih. Dobili so precej točne in korektne odgovore. »Le nekatere izjeme dokazujejo, kar smo v preteklosti že zapisali – v klicnem centru ne more in ne sme delati kdorkoli. Razumemo, da nihče – še posebej ne za začasno delo najeti študenti – ne more poznati vse ponudbe na pamet, a v večini neustreznih odgovorov gre za osnovna (ne)razumevanja bančnih storitev,« so razložili.

Idealen klicni center mora po mnenju MIPOR-ja imeti lahko dostopno in brezplačno telefonsko številko, biti na voljo ves čas oz. čim dlje vsak dan v tednu, omogočiti hiter stik s svetovalcem brez zamudnega izbiranja možnosti in oglasnih sporočil ter zaposlovati dobro informirane in kompetentne svetovalce. »Če se vam ob poslovanju z banko zastavijo različna vprašanja, najprej preverite informacije na spletnem mestu banke. V primeru nejasnosti oz. za dodatna pojasnila se obrnite na klicni center. Gre za zapletene produkte, ki zahtevajo globlje razumevanje in obenem vplivajo na vašo (finančno) prihodnost,« so svetovali.

Ob zahtevnejših vprašanjih v poslovalnico

Nekatere banke ponujajo tudi spletne klepetalnike, ki so primerni za bolj preprosta vprašanja, saj se v njih stranke (običajno) pogovarjajo z robotom. Za bolj zahtevna vprašanja, predvsem ko gre za sklepanje dolgoročnih produktov, kot so krediti ali varčevanja, MIPOR priporoča obisk poslovalnice. »Svetovalci v poslovalnicah imajo več praktičnega znanja in vam lahko pomagajo sprejeti boljše finančne odločitve. Še vedno pa velja, da največ šteje lastno znanje, zato je finančna pismenost zelo pomembna – da vemo, ali so nam postregli z informacijami, ki so v korist nam, in ne komu drugemu.«

MIPOR je klicne centre bank vzel pod drobnogled v sklopu primerjalnih ocenjevanj, ki jih ob sofinancerju ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport izvaja v okviru koncesije RS za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Rezultati ocenjevanj so brezplačno dostopni na www.potrosnikovZOOM.si.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / petek, 22. december 2023 / 00:22

Na sodišču o tragični nesreči z raftom pri Radovljici

Na kranjskem okrožnem sodišču se je pred kratkim začel kazenski postopek zaradi nesreče z raftom 2. junija 2019 na Savi na območju Radovljice, v kateri je umrla 34-letna indijska turistka.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / ponedeljek, 23. avgust 2010 / 07:00

Od Paga do Palagruže

Slovenski top model se začenja, Davor Radolfi preživlja poletje od Paga do Palagruže, Anja je poleg voditeljstva odkrila še eno ljubezen, v Piranu pa je bil nedeljski večer posvečen lepoti.

Gorenjska / ponedeljek, 23. avgust 2010 / 07:00

Pojasnilo: Spor dveh, kazen še sosedom

V članku Spor dveh, kazen še sosedom, ki je bil objavljen v številki 65, smo na strani 3 navedli, da je pod izjavo za javnost družbe Peko podpisana Mira Čarman, vodja kadrovske službe. Ome...

Zanimivosti / ponedeljek, 23. avgust 2010 / 07:00

Glasov jež: "Če bo prišel Hipokrat, boste vsi tepeni"

Upokojenka J. V. (naslov imamo v uredništvu) je očitno zaskrbljena nad odločitvijo zdravnikov o umiku soglasij za delo preko polnega delovnega časa in nam je glede na številne sestanke na to temo...

Prosti čas / ponedeljek, 23. avgust 2010 / 07:00

Novembra dobra glasba na zgoščenki

Tole se je zadnje čase dogajalo na Valu 202, 2. programu Radia Slovenija: 151 prijavljenih skladb,dolgi popoldnevi žiriranja in rezultat – šestnajst izbranih skladb javnega razpisa VAL 010 – H...

Prosti čas / ponedeljek, 23. avgust 2010 / 07:00

Povej, kaj sanjaš

»Sodelavka (s katero se v resničnem življenju ne razumeva dobro) me je službeno poslala v Staro Gorico v knjižnico. Čeprav nisem sploh vedela, kje je ta knjižnica, si je nisem upala vprašati z...