Stekel promet po vodiški obvoznici
V ponedeljek popoldne so se uresničila večletna prizadevanja Občine Vodice in prebivalcev za razbremenitev prometa skozi naselje Vodice. Vozila so lahko zapeljala na novo, 2,3 kilometra dolgo cesto.
Vodice – Državni lokacijski načrt za cesto Želodnik–Mengeš–Vodice na odseku Žeje–Vodice je bil sprejet že leta 2007. Za realizacijo načrtov se je poleg Občine Vodice zavzemala civilna iniciativa, ki je tudi s protesti opozarjala na nevzdržne prometne razmere. Gradnja ceste mimo Vodic se je naposled začela lani spomladi, zaključila naj bi se v letošnjem aprilu, vendar se je zaradi nepredvidenih del podaljšala za tri mesece. Po strokovnem ogledu izvedenih del, ki je bil opravljen v začetku avgusta, je sledila odprava pomanjkljivosti, minuli ponedeljek pa so z vozišča odstranili zaporo in 2,3 kilometra dolg odsek prepustili prometu.
Obvozna cesta, ki je del načrtovane povezave Želodnik–Mengeš–Vodice, bo po navedbah Direkcije za infrastrukturo bistveno izboljšala pretočnost, prometno varnost in dostop zgornjega dela osrednje Slovenije na avtocestno omrežje ter vzpostavila hitrejšo povezavo med štajerskim in gorenjskim avtocestnim krakom. Na občini Vodice poleg povečanja pretočnosti tranzitnega prometa in prometne varnosti zlasti za najšibkejše udeležence poudarjajo vpliv pridobitve na bivanjske razmere. »Izboljšala se bo tudi kakovost bivanja prebivalcev naselja Vodice, ki so se dnevno srečevali s konstantno nevarnostjo nesreč, neznosnim hrupom in smradom, neprijetnimi tresljaji v okoliških objektih, poškodbami cestne in komunalne infrastrukture, stalno onesnaženostjo zraka ter veliko ogroženostjo podtalnice, ki do sedaj ni bila zaščitena.«
Gradnja nove ceste s štirimi semaforiziranimi križišči, v katerih je poskrbljeno za prečkanje kolesarjev in pešcev, je obsegala tudi izvedbo deviacij treh odsekov regionalnih cest (Zbilje–Vodice, Vodice–Moste in Vodice–Šmartno) in občinske Franca Seška ceste, delno ureditev avtocestnega priključka Vodice, izvedbo dveh prepustov, regulacijo dveh potokov, protihrupno zaščito, ureditev odvodnjavanja in prestavitev obstoječih komunalnih vodov. Direkcija za infrastrukturo je za izvedbo del, ki je bila v rokah družbe KPL, zagotovila blizu 5,9 milijona evrov, Dars skoraj 600 tisoč, Občina Vodice pa nekaj manj kot 480 tisoč evrov.
Na sodelovanje z direkcijo in pristojnim ministrstvom občina računa tudi v prihodnje. »Nova obvoznica v Vodicah je le prvi del ureditve neustreznih prometnih, varnostnih in bivanjskih razmer v občini in regiji.« Kot so pojasnili, v naslednjih treh letih pričakujejo gradnjo komunalne in cestne infrastrukture na državni cesti na Skaručni, izgradnjo hodnika za pešce na državni cesti Vodice–Zapoge ter rekonstrukcijo Brniške ceste s hodnikom za pešce skozi Vodice. Ob sprostitvi prometa po obvoznici so opozorili tudi na spremenjen prometni režim. »V vseh štirih križiščih je prednostna cesta izključno obvoznica, in ne druge stranske državne ali lokalne ceste. Torej: ko vozniki prihajajo v smeri z avtoceste, s Skaručne ali iz Bukovice na novih križiščih proti naselju Vodice nimajo več prednosti.«