Nasprotujejo ureditvi enosmernih ulic
Civilna iniciativa Krajevne skupnosti Primskovo je proti ureditvi enosmernih ulic, ki naj bi jih po njihovem predvideval osnutek četrtih sprememb in dopolnitev občinskega prostorskega načrta Mestne občine Kranj. Občina opozarja na napačno razumevanje prilog.
Enosmerne ulice bi bistveno povečale količino prometa na ulicah v krajevni skupnosti Primskovo, s čimer bi se podaljšal in otežil vsakodnevni dostop krajanov do njihovih domov, meni Civilna iniciativa proti ureditvi enosmernih ulic Primskovo.
Kranj – Tudi v Krajevni skupnosti Primskovo se je oblikovala civilna iniciativa, ki pa nasprotuje ureditvi enosmernih ulic. »Tovrstna ureditev izhaja iz Celostne študije kolesarskih povezav, mirujočega prometa in enosmernih povezav s predlogi ukrepov trajnostne mobilnosti v mestni občini Kranj, ki pa je, kot je razvidno iz javne razgrnitve, del osnutka četrtih sprememb in dopolnitev občinskega prostorskega načrta,« je dejala odvetnica Alenka Erzar, pooblaščenka Civilne iniciative proti ureditvi enosmernih ulic Primskovo. Svojo voljo izražajo z zbiranjem podpisov. Od 31. julija do 23. avgusta so jih zbrali že 405, nadaljevali pa bodo vse do konca avgusta.
Promet omejiti za stanovalce
Kot pojasnjujejo, bi enosmerne ulice bistveno povečale količino prometa na njihovih ulicah, s čimer bi se podaljšal in otežil vsakodnevni dostop do njihovih domov. »Velika večina naših ulic je izrazito lokalnega pomena in nimajo tranzitne funkcije,« so prepričani. Ob tem zahtevajo, da Mestna občina Kranj ustavi vse postopke uveljavljanja SD OPN-4, ki se nanašajo na uvedbo enosmernih ulic v KS Primskovo. Pozivajo tudi, da se čim prej skliče zbor krajanov, na katerem bodo županu Matjažu Rakovcu predstavili svoje razloge proti uvedbi enosmernih ulic in podali predloge za izboljšanje prometne varnosti na ulicah KS Primskovo.
Stanovalci so tudi soglasni, da se lokalni promet po ulicah omeji za stanovalce s tablami Dovoljeno za lokalni promet. »V primeru dejavnosti pa tudi za stranke, saj bi bilo nedopustno, da bi se omejil dostop do podjetij, ki jih imajo posamezniki na domačih naslovih. Preusmeritev prometa in otežen dostop strank bi namreč povzročila škodo podjetjem,« so dodali. Apelirajo na vse krajane in tudi okoliške krajevne skupnosti, da se pridružijo pobudi in podpišejo peticijo.
Iz sekundarne ulice v radikalno vpadnico
Civilna iniciativa hkrati opozarja na problematiko morebitne razširitve Likozarjeve ulice zavoljo ureditve kolesarske infrastrukture. Nedopustno sem jim zdi, da bi se omenjena ulica iz sekundarne mestne ulice spremenila v radikalno vpadnico, saj gre za območje strnjenega naselja. »Ta ukrep bi za stanovalce, zlasti tiste v prvi vrsti, pomenil izgubo lastninske pravice, saj bi cesta potekala praktično v neposredni bližini njihovih hiš. Okolje bi bilo deležno bistveno večjega onesnaževanja, izpušnih plinov, hrupa, tresljajev in poškodb na hišah. Zmanjšala bi se tudi vrednost nepremičnin, obenem pa povečala možnost prometnih nesreč,« je pojasnila Erzarjeva.
Uveljavitev enosmernih ulic ni del OPN
Ob tem na Mestni občini Kranj pravijo, da so nekateri zainteresirani občani napačno razumeli priloge pri javni razgrnitvi SD OPN-4. Navedli so, da je zaradi zakonodaje mobilnostna študija morala biti celostno navedena med strokovnimi podlagami OPN, saj ta povzema del nje. »Povzema le del glede parkirnih mest na tem območju, uveljavitev enosmernih ulic pa nikoli ni bil del OPN,« so pojasnili. Dodali so, da se podrobne prometne ureditve, kot je enosmernost, nikoli in nikjer ne urejajo skozi OPN. »Če bi mestna uprava kdajkoli urejala enosmernost na kateremkoli delu Kranja, bi se to dogovarjala direktno s pristojno KS in občani. Za to namreč tudi ni potreben OPN,« so poudarili.
Ker se med občani širijo napačne informacije v zvezi s spremembami občinskega prostorskega načrta – kot je tudi ta o uvedbi enosmernih ulic na Primskovem – in po nepotrebnem povzročajo preplah, Mestna občina Kranj znova prosi občane, da morebitne nejasnosti in vprašanja v zvezi s tem naslovijo na pristojne ali se oglasijo na MOK v času uradnih ur.