Rešitve prometnega kaosa na Vršiču
V zadnjih letih zaradi priljubljenosti Julijskih Alp vse prepogosto prihaja do prometnega kolapsa v dolini Vrata in na cesti čez prelaz Vršič. Nedavno so sklenili, da v Vratih postavijo zapornice. Kaj pa bodo storili na Vršiču ...
Za tranzitne potnike bo omogočen brezplačni prehod, saj gre za državno cesto, ob prekoračitvi časovnega okvira, ki bo določen, pa bo na izstopni zapornici treba plačati.
Kranjska Gora – Če ste se v preteklih poletnih sezonah odpravili čez prelaz Vršič, ste zagotovo doživeli pravo kalvarijo, preden ste prišli do želenega cilja. Prometne obremenitve so na omenjenem območju izredno problematične, saj poleg slabe volje voznikov prinašajo tudi negativne vplive na Triglavski narodni park. Županja Občine Kranjska Gora Henrika Zupan je poudarila, da si na občini že dolga leta prizadevajo urediti prometni režim, vendar se situacija ne izboljšuje.
Dva koraka rešitev
Kot so pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo, so ocenili, da umirjanje prometa čez prelaz Vršič potrebuje dva koraka rešitev. Prvi korak v letošnji sezoni je prihajajoči podpis sporazuma, s katerim bo občina lahko urejala parkirni kaos, ki ga povzročajo nepravilno parkirani avtomobili ob cesti, in ureditev javnega prevoza. Drugi korak pa na ministrstvu vidijo v postavitvi zapornic na obeh straneh prelaza ter omejenem številu parkirišč na vrhu prelaza, kjer pa bo po besedah pristojnega ministrstva parkiranje precej drago, saj želijo ljudi odvrniti od potovanj z osebnimi vozili in jih spodbuditi k uporabi javnih prevoznih sredstev. Kljub temu bo za tranzitne potnike omogočen brezplačni prehod, saj gre za državno cesto, ob prekoračitvi časovnega okvira, ki bo določen, pa bo na izstopni zapornici treba plačati.
»Na Vršiču nas še čaka dokončna uskladitev projekta, saj gre tam za nekoliko zahtevnejši postopek. Treba je pripraviti projekt, dobiti vsa ustrezna soglasja, ampak stvar bo urejena. Mislim, da smo naredili kar velik korak naprej,« je pojasnila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Tudi direktor Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo Bojan Tičar je poudaril, da je prelaz Vršič velik zalogaj, saj je sama cesta gradbeno daleč najbolj zahtevna. »Upoštevati moramo stroko in varnost, seveda pa tudi krajino in vse druge deležnike, ki so tu prisotni,« je dejal in dodal, da je predvidena tudi prenova, za katero pripravljajo dokumentacijo, razmišljajo pa tudi o predoru, na katerega pa bo treba še počakati. Da so rešitve korak v pravo smer, je dejal tudi minister za naravne vire in prostor Uroš Brežan in dodal, da pa morajo rešitve omejevanja prometa delovati z roko v roki z zagotavljanjem javnega prevoza, saj le tako lahko preidemo v stanje, za katero si prizadevamo.