Preboj druge predorske cevi šele konec leta
Po prvotnih napovedih naj bi bil podzemni del izkopa druge cevi predora Karavanke zaključen septembra, a se to ne bo zgodilo. Kot so povedali na Darsu, naj bi do preboja prišlo šele konec leta. Razlog? Težavne geološke razmere.
Najbolj »kritičen« del naj bi bil glede na pričakovanja geologov na globini okoli 3000 metrov.
Hrušica – Delavci izvajalca Cengiz so pri gradnji druge cevi predora Karavanke do konca prejšnjega tedna opravili 2620 metrov podzemnega izkopa. Kot so pojasnili na Darsu, izkop ta čas poteka v zahtevnih geoloških razmerah, kar vpliva na hitrost izkopa. In če naj bi po prvotnih načrtih do preboja prišlo že septembra, se to ne bo zgodilo, na Darsu ga napovedujejo šele za konec letošnjega leta. Dolžina podzemnega dela na slovenski strani je 3546 metrov.
Izkop se je upočasnil
Še marca, ko smo si ogledali gradbena dela v predoru, so delavci turškega izvajalca Cengiz vsak dan napredovali za od dva do tri metre in takrat so se prebili 2500 metrov globoko v Karavanke. V zadnjih treh mesecih se je napredek dokaj upočasnil, saj jim je uspelo opraviti le dobrih sto dodatnih metrov izkopa.
»Trenutno poteka izkop v območju hrušenske prelomne cone, s prehodom iz permokarbonskih skrilavih glinavcev in meljevcev v triasne karbonatne kamnine,« so geološke razmere pojasnili na Darsu. Gre za dokaj nestabilne kamnine, zato prihaja tudi do lokalnih »zruškov«. Dela potekajo v tako imenovanem metanskem režimu, kajti pod Karavankami so večje koncentracije metana.
Za zdaj nimajo težav z vdori vode, pojavljanje vode pričakujejo v nadaljevanju, ko bodo izkopna dela prešla v dolomitne kamnine. Tam pričakujejo močnejše dotoke hribinske vode. Najbolj »kritičen« del naj bi bil glede na pričakovanja geologov na globini okoli 3000 metrov. Ko bo podzemni izkop zaključen, bo sledila montaža elektro-strojne opreme, ki naj bi jo opravil skupni izvajalec na slovenski in avstrijski strani, ki pa po navedbah Darsa še ni izbran.
Odprtje druge cevi leta 2025
Pri tem so Avstrijci nekaj korakov pred nami, svoj del podzemnega izkopa v dolžini 4402 metra so zaključili že septembra 2021. Na avstrijski strani izvajalec tako že opravlja dela na voziščni konstrukciji.
Gradnja druge cevi mora biti zaključena maja 2025, po odprtju nove cevi pa bo sledila predvidoma dveletna obnova stare, zato bo promet v tem času še vedno potekal po eni, vendar mnogo varnejši novi predorski cevi.