Razvijajo rešitve za e-kolesa
Na enem največjih in najpomembnejših kolesarskih sejmov na svetu Eurobike, ki seznanja z najnovejšimi trendi na področju kolesarstva, se je predstavilo tudi sedem slovenskih podjetij, med njimi Domel.
Železniki – Pred tremi leti so v Domelu skupaj s partnerji za znanega nemškega proizvajalca koles razvili sredinski motor za električno kolo, ki je bil deležen odličnih odzivov, tako med uporabniki kot v strokovnih krogih. Uspeh je porajal idejo o kolesu, ki bi bil povsem rezultat slovenskega znanja. »Povezali smo se s podjetjem Cult, ki ima bogate izkušnje na področju razvoja in izdelave električnih koles. Poskrbelo je za razvoj okvirja in izbor komponent, mi pa smo prispevali hibridni sredinski pogon, ki sodi v sam vrh električnih pogonskih sistemov. K sodelovanju smo povabili še druga slovenska podjetja; baterijo so razvili in izdelali v podjetju Comtron,« je pot do kolesa eCult Octane 112 orisal produktni vodja v Domelu Andraž Štefanič.
Partnerstvo nadaljujejo z novimi projekti. »Razvijamo nove modele koles pa tudi nove poslovne modele in pristope pri prodaji – električno kolo na primer lahko prilagodimo grafični podobi podjetja in postane 'okolju in zdravju prijazno službeno vozilo'. Na sejmu Eurobike smo predstavili nov model kolesa hard-tail, ki se že nahaja v specializiranih trgovinah, pokazali smo tudi polno vzmeteno kolo eCult, ki ga bomo dali na trg v prihodnjih letih. Poleg tega smo predstavili sam sistem za električna kolesa (motor, baterijo in upravljalnik), zaklenilnico, v kateri lahko shranimo kolesa in jih polnimo, ter hub pogon. Za ta dva razvojna projekta še iščemo svoj potencialni tržni delež in tudi poslovne partnerje.«
Na sejmu v Frankfurtu se predstavljajo proizvajalci koles in kolesarske opreme ter ponudniki storitev s področja sodobne urbane mobilnosti. Letos – sejem je bil 31. po vrsti – je sodelovalo več kot 1900 razstavljavcev iz 62 držav. Za Domel je bila udeležba na sejmu pomembna z več vidikov. »Eurobike kot evropsko največji kolesarski sejem za nas predstavlja priložnost vstopa v nov tržni segment in dvigniti prepoznavnost blagovne znamke Domel v segmentu kolesarjenja; gre za segment, na katerem gradimo svojo prepoznavnost. Glede na to, da se na sejmu predstavljajo vsi pomembni ponudniki koles, sistemov ali elektromotorjev, to za nas pomeni odlično mesto za iskanje novih poslovnih priložnosti, hkrati pa nudi možnost srečanja s poslovnimi partnerji, dobavitelji in tudi končnimi kupci ... Naši cilji so predvsem v pridobivanju potencialnih kontaktov za nadaljnje sodelovanje pri razvoju električnih pogonov.«
Javna agencija Spirit Slovenija je tokrat prvič organizirala skupinsko predstavitev slovenskih podjetij. Poleg Domela so svoje izdelke in inovacije predstavili še Cult, Comtron, Berk-Vehovar kompoziti, Noordung, Sinter Ljubljana in Turna. »Na sejmu smo sodelovali z ostalimi slovenskimi podjetji, ki so pionirji v kolesarskem segmentu in s katerimi bomo morda sodelovali tudi v prihodnje. Skupaj smo z odprtim razstavnim prostorom, ki je bil posledično veliko večji, kot bi bil sicer, zapisali lepo zgodbo ter privabili kar nekaj potencialnih kontaktov. Z naše strani so cilji za zdaj doseženi – kako uspešno, pa bo pokazal čas,« je vtise strnila Andreja Thaler.