Podražitev potovanj le izjemoma
Vsak dvig cene turističnega paketa ni upravičen, opozarjajo na Zvezi potrošnikov Slovenije.
Kranj – Potrošniki morajo biti ob sklenitvi pogodbe o paketnem potovanju in povezanih potovalnih aranžmajih pozorni, ali je cena končna, zato naj preberejo pogodbo oz. splošne pogoje ponudnika storitve, seveda pred podpisom pogodbe, svetujejo na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). Vsak dvig cene turističnega paketa namreč ni upravičen.
Kot so pojasnili, zakon o varstvu potrošnikov določa, da je povišanje cene po sklenitvi pogodbe o paketnem potovanju dovoljeno le izjemoma, pri čemer morajo biti izpolnjeni točno določeni pogoji. »Ta možnost mora biti določena v pogodbi, ki mora v takem primeru vsebovati tudi določilo, da je potrošnik upravičen tudi do znižanja cene. Prav tako pa mora pogodba vsebovati tudi način izračuna spremembe cene.« Agencije morajo potrošnika o podražitvi obvestiti vsaj 20 dni pred začetkom potovanja z vključeno obrazložitvijo in izračunom povišanja.
V primeru, ko je v pogodbi predvidena možnost dviga cene, se ta ne sme povišati iz kateregakoli vzroka, pač pa so ti predpisani z zakonom o varstvu potrošnikov. Po navedbah ZPS je podražitev možna kot neposredna posledica spremembe cene prevoza zaradi spremembe cene goriva, zaradi spremembe davkov ali pristojbin za potovalne storitve, vključene v pogodbi, ali zaradi spremembe menjalnega tečaja valute, ki je povezana s paketnim potovanjem. »Če gre za povišanje cene iz kakšnega drugega razloga, agencije tega stroška ne smejo preložiti na potrošnika. V tem primeru gre za prekršek, za katerega je prepisana globa od 1500 do 5000 evrov. Če se potrošnik znajde v takšni situaciji, naj se obrne na Tržni inšpektorat,« so svetovali na ZPS.
Ob izpolnjevanju vseh naštetih pogojev in če podražitev ne presega osem odstotkov dogovorjene cene turističnega paketa, je potrošnik tako povišanje dolžan plačati, so razložili na ZPS. Če povišanje presega osem odstotkov, ima možnost odstopiti od pogodbe o paketnem potovanju, ne da bi moral plačati odstopnino, podjetje pa mu mora vrniti vsa plačila. Če se potrošnik z dvigom cene strinja, pa poravna razliko, so še pojasnili.