Prikaz možnih tras železniške proge na območju Orehka: modra črta prikazuje potek trase s pokritim vkopom skozi Orehek, rdeča pa traso s predorom pod Ljubljansko cesto. / Foto: DRSI

Podprli gradnjo drugega tira

Kranjski mestni svetniki so po seznanitvi z načrtovano nadgradnjo železniške proge Ljubljana–Kranj podprli čimprejšnjo izgradnjo drugega tira. Zavzemajo se za traso pod Ljubljansko cesto v Kranju.

Po oceni župana Matjaža Rakovca je načrtovana gradnja železniške infrastrukture na območju Orehka v zadnjem času razburila številne občane predvsem zaradi neustrezne seznanjenosti.

Kranj – Kranjski mestni svetniki so se prejšnji teden seznanili z razlogi za nadgradnjo železniške infrastrukture na območju Kranja in dosedanjim potekom priprave državnega prostorskega načrta (DPN). Sprejeli so sklep, da mestni svet podpira čimprejšnjo izgradnjo drugega tira, vzpostavitev novega skupnega potniškega terminala z nadhodom do Stražišča, izgradnjo novih postajališč s parkirišči P + R (parkiraj in se odpelji), ureditev hodnika za pešce in kolesarje na mostu čez Savo do Struževega ter rekonstrukcijo podvoza pod železnico na Gorenji Savi.

Po oceni župana Matjaža Rakovca je načrtovana gradnja železniške infrastrukture na območju Orehka v zadnjem času razburila številne občane predvsem zaradi neustrezne seznanjenosti. Ponovno je poudaril, da je projekt drugega tira izjemnega pomena za mestno občino Kranj, saj so načrtovane številne dolgoročne strateške rešitve za Kranj. »Prepričan sem, da bomo zato tudi v tem primeru zmogli preseči strankarske delitve in bomo projekt objektivno podpirali. Prepričan sem tudi, da se bo za vstop v Kranj oziroma odsek Orehek–Drulovka poiskala ustrezna varianta, ki bo po analizi ugotovljena kot najprimernejša v prostoru,« je dejal.

Trasa še ni določena

Dejan Jurkovič, vodja Sektorja za investicije v železnice Direkcije RS za infrastrukturo, je tako kot že prej krajanom Orehka tudi mestnim svetnikom zatrdil, da za odsek pri Orehku, kjer morajo zaradi zagotovitve višjih hitrosti potniških vlakov spremeniti potek trase, proučujejo več različic, nobena pa še ni določena. V osnutek DPN, ki ga bodo javno razgrnili predvidoma poleti, bo po njegovih zagotovilih vključena različica poteka trase drugega tira, ki bo najbolj ugodna po tehnoloških, prostorskih, ekonomskih kriterijih in po družbeni sprejemljivosti. Kot je še dejal, želijo z nadgradnjo železniške proge doseči konkurenčne čase železniških prevozov, pa tudi standarde v mednarodnem omrežju, ki omogočajo hitrosti potniških vlakov do 160 km/uro. »Za dosego tega je treba na posameznih odsekih iskati rešitve izven obstoječe trase železniške proge in upoštevati ohranitev obstoječih postaj in postajališč. Med Ljubljano in Kranjem bo tako odmik od obstoječe proge potreben na treh odsekih,« je še povedal.

Mestni svetniki kritični

Več mestnih svetnikov je v razpravi podalo kritiko, da bi morali pripravljavci DPN oziroma vodstvo občine najprej njih podrobneje seznaniti s projektom, saj bi se s tem lažje izognili insinuacijam, ki so se pojavile v javnosti. Vsi so se zavzeli za izvedbo različice z izgradnjo predora pod Ljubljansko cesto do železniške postaje v Kranju. »Če je priložnost, da dobimo evropski denar, bi bilo zelo nespametno, da bi se železnici odrekli. Res je trasa pod Ljubljansko cesto dražja, verjemite pa mi, da je najbolj vzdržna in izvedljiva. Če se je boste držali, vam garantiramo, da ne bo nobenega problema,« je na primer dejal Bojan Homan (SDS). »Podpiramo projekt nadgradnje, varianta pod Ljubljansko cesto se nam zdi najbolj sprejemljiva, čeprav bo dražja. Skoraj ne pristanemo, da se podere del vasi, sploh ker so nekateri tam ravno gradili,« pa je poudarila Vlasta Sagadin (NSi).

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kamnik / četrtek, 19. november 2020 / 15:46

Prenovili del mostu čez Nevljico

Kamnik – Delavci Gorenjske gradbene družbe so pred dnevi izvedli sanacijska dela na mostu čez Nevljico na Cankarjevi cesti v Kamniku, zaradi česar je na tem delu med 4. in 11. novembrom veljala spr...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / nedelja, 6. avgust 2017 / 20:08

Združitev z Jeseniškim kovinarjem

Prva petletka izhajanja Gorenjskega glasa je bila ob precej ustaljeni vsebini, značilni za tisti povojni udarniški čas evforije za obnovo domovine, tudi obdobje nekaterih sprememb. Nekolik...

GG Plus / nedelja, 6. avgust 2017 / 20:07

Filozof in volk

»To je knjiga o volku Breninu. Dlje od desetletja – večino 90. let prejšnjega stoletja in prvih nekaj let zdajšnjega – je živel z menoj. Ker si je čas delil z nemirnim intelektualcem brez korenin,...

Razvedrilo / nedelja, 6. avgust 2017 / 15:13

Obljubila sta si večno zvestobo

Turistično društvo Bohinj je že dvainšestdeseto leto v okviru Etno vikenda v Bohinju organiziralo tradicionalno Kmečko ohcet. Organizator Jure Sodja nam je povedal, da se je v vseh teh letih spremi...

Zanimivosti / nedelja, 6. avgust 2017 / 14:59

Ko v enaindvajsetem stoletju zmanjka elektrike ...

Prihajam iz majhne vasi, oddaljene dobrih deset, petnajst minut vožnje z avtom iz Kranja, kjer kvadratni meter nepremičnin dosega včasih že smešno visoko ceno. V Bašlju je poskus majhne tr...

Nasveti / nedelja, 6. avgust 2017 / 14:57

Konferenca o demenci

Rok za zgodnje prijave za 9. Mednarodno konferenco o demenci in obenem praznovanje dvajsete obletnice Spominčice – Alzheimer Slovenija je 31. avgust, sama konferenca pa bo potekala 20. in 21. oktob...