Mladi o trajnostni mobilnosti
Mladi iz štirinajstih držav so na hekatonu v Kranju razmišljali, kako spremeniti globoko zakoreninjene navade in namesto avtomobila uporabiti alternativne oblike prevoza.
»Če bi na primer želel v nedeljo potovati na Bled, bi chatbot iz vseh razpoložljivih virov našel različne možnosti potovanja in znal svetovati, katera je najprimernejša, najhitrejša in tudi okolju najprijaznejša.«
Kranj – V Kovačnici v Kranju so prejšnji konec tedna v organizaciji agencije D'Agency v sklopu projekta LIFE IP Care4Climate izpeljali mednarodni hekaton o trajnostni mobilnosti. Skupno 39 udeležencev, starih od 18 do 26 let, iz štirinajstih držav se je ob strokovni pomoči v enajstih skupinah spoprijelo z izzivom, kako spremeniti globoko zakoreninjene navade in namesto avtomobila uporabiti alternativne oblike prevoza, za kar so imeli nekaj več kot 24 ur časa. Zmagovalno idejo je ponudila štiričlanska skupina Lavindeep, in sicer uporabo orodja umetne inteligence, nekakšnega »chatbota« oziroma računalniškega orodja, ki bi uporabniku skozi spletno konverzacijo svetoval pri iskanju najprimernejšega načina potovanja na končen cilj. Člani zmagovalne ekipe Špela Prevolšek, Elena Koradin, Sandi Selan in Rebeka Šmit so domov za nagrado odpeljali kolesa Pony, vsi sodelujoči pa so prejeli številne praktične nagrade.
»Če bi na primer želel v nedeljo potovati na Bled, bi chatbot iz vseh razpoložljivih virov našel različne možnosti potovanja in znal svetovati, katera je najprimernejša, najhitrejša in tudi okolju najprijaznejša. Celotno idejo oziroma produkt je skupina Lavindeep zapakirala tudi v zelo lepo grafično podobo, kot neki pripravljen produkt, zato so bili tudi izbrani za zmagovalce hekatona,« je zmagovalno idejo predstavil član strokovne komisije dr. Luka Mladenovič.
Posebna nagrada mesta Kranj
Podelili so tudi posebno nagrado mesta Kranj za najboljšo idejo izboljšave mobilnosti med mestom Kranj in zaledjem. Kranjski župan Matjaž Rakovec jo je izročil skupini Kranjčanki, ki sta jo sestavljali Eva Bajželj in Ajda Sofrić. »Njuna rešitev predlaga vzpostavitev tehnološko nezahtevne platforme znotraj velikih zaposlovalcev, kamor bi lahko zaposleni vpisovali, kako nameravajo potovati na delo, in na ta način iskali morebitne sopotnike, ki bi z njimi kolesarili v službo ali si delili vožnjo z avtomobilom,« je povedal Mladenovič. Ideja je po mnenju občine najhitreje izvedljiva, prav tako pa je mestu pisana na kožo, saj povezuje podjetja, njihove zaposlene in spodbuja k trajnostnemu načinu potovanja na delovno mesto.