Kvačkani veveriček
V Osnovni šoli (OŠ) Orehek so ponosni na novo pridobitev – kvačkanega veverička, ki so ga v spomin na koronske čase razstavili na vrhu stopnic v delu šole, kjer so učilnice predmetne stopnje.
Ideja o kvačkanju kvadratov, s katerimi so želeli izdelati zaščito za šolsko lipo, ki je izgubljala lubje, je nastala malo pred izbruhom covida-19 marca 2020, je razložila učiteljica slovenščine na OŠ Orehek Simona Merljak. V projekt so se vključili tako zaposleni v šoli kot učenci ter njihovi starši in stari starši, pridružila se jim je tudi sekcija ročnih del Gelike iz Preddvora.
Delo so nadaljevali lani maja na eko dnevu, ko so učenci, ki so izbrali delavnico kvačkanja, kvadrate razporedili v celoto in jih začeli med seboj povezovati. Po besedah Simone Merljak je bila srce in duša tega projekta letošnja devetošolka Manca Jamnik, ki je nakvačkala tudi simbol njihove šole – veverička. »Marsikoga je naučila vihteti kvačko in vzljubiti njej tako ljubo ročno spretnost,« je skupaj s še drugo mentorico, pedagoginjo Marjeto Vene, posebno ponosna nanjo in na najbolj vztrajne učence. Ekipo najbolj vztrajnih učencev so poleg Mance Jamnik sestavljali še Mark Bogataj, Eva Šifrer, Lucija Kalan, Sanja Ješe in Nina Savić, ki so v končni izdelek vložili še veliko dodatnih ur. »Da bi z njim razveselili šolarje, je bilo ročno delo razstavljeno na drevesu pred šolo, in sicer na prvi šolski dan letošnjega šolskega leta,« je pojasnila Simona Merljak in dodala, da bi ročno delo zunaj sčasoma uničilo vreme, »pa tudi žužki bi se težko uprli tako lepemu domovanju«, zato so na šoli poiskali nov prostor in obliko malo prilagodili. »Nekdanja učiteljica Marija Perdih je našila zanke za obešanje in zaščitni trak ter tako poskrbela, da se volneno delo ne bo preveč raztegnilo. Od konca februarja je mozaik končno na voljo za občudovanje in lep spomin na 'virusne čase' in našo skupno zmago, kot je v začetni pobudi zapisala učiteljica Nataša Marn.« Od sredine februarja je izdelek mogoče občudovati na šolskem stopnišču in tako predstavlja trajen spomin na učence, ki so sodelovali pri omenjenem projektu v času, ki ga je zaznamoval covid-19.