Nasilje nikoli ni rešitev
Žaljivke, zmerjanje, brce… vsega tega so deležni zaposleni v zdravstvenih ustanovah, zato so ob mednarodnem dnevu nenasilja v Splošni bolnišnici Jesenice postavili stojnico za ozaveščanje.
Na dan rojstva indijskega voditelja Mahatme Gandhija, 2. oktobra, obeležujemo mednarodni dan nenasilja. Gandhi je bil namreč vpliven zagovornik nenasilnega protesta oziroma zavračanja uporabe fizičnega nasilja. V Splošni bolnišnici Jesenice so ta dan zaznamovali s posebno stojnico, s katero so v ponedeljek, 3. oktobra, ozaveščali mimoidoče in jih opozarjali na to, da je nasilje nepotrebno in škodljivo.
Sandra Jerebic, predstavnica vodstva za kakovost in odnose z javnostmi, je pojasnila: »Nasilje se je po bolnišnicah in zdravstvenih ustanovah močno razširilo, vendar na žalost ostaja neprijavljeno. S stojnico želimo predvsem opozoriti na to, da nasilje v nobenem primeru ni rešitev in da vedno povzroča škodo, in ne koristi.« Dodala je, da opažajo zelo veliko verbalnega nasilja, ki največkrat poteka po telefonu ter v čakalnicah. Največkrat sta torej krivca za nesprejemljivo obnašanje pacientov njihova nestrpnost ter splošno nezadovoljstvo z zdravstvenim sistemom.
V bolnišnici pa se na žalost srečujejo tudi s fizičnim nasiljem. Jerebiceva je razložila, da se je število prijavljenih primerov v primerjavi z lanskim letom zmanjšalo, tako da so letos zabeležili 'zgolj' eno brco pacienta v medicinsko sestro, vendar jo je vodja policijskega okoliša Miroslav Volmajer dopolnil: »Problem je, ker zaposleni ne prijavijo nasilja. Večkrat pridemo na urgenco in vidimo nasilje, vendar do prijav ne pride. Velikokrat se ljudje bojijo nadaljnjih postopkov in ne želijo skozi morebitne sodne procese.« Volmajer je dodal, da v bolnišnicah največkrat posredujejo zaradi posameznikov, ki pregloboko pogledajo v kozarec, druga veja nasilnih pacientov pa je vezana na njihovo zdravstveno stanje, pogosto so to dementni pacienti, ki se ne zavedajo svojega obnašanja in okoliščin.
Na stojnici so sodelovali tudi dijaki Srednje zdravstvene šole Jesenice. Edin Mulalić je pojasnil: »Šola nas pripravlja na realne situacije, uči nas primernega komuniciranja, kako ohranjati spoštljivost in mirnost tudi v primerih, ko to ni najbolj mogoče.« Dodal je, da se mu dozdeva, da so dijaki večkrat deležni neprimernega komuniciranja s strani pacientov, saj ti mislijo, da niso dovolj kompetentni. »Nekateri pacienti postajajo zelo nemirni pri odvzemu krvi, kričijo, mahajo, te poskušajo odrinit, udariti, vendar tega smo vajeni in znamo v takih primerih tudi ustrezno reagirati. Prav tako pa smo žaljivk in neprimernih gest deležni s strani starejših, saj preprosto nimajo zaupanja v nas, ki se še izobražujemo,« je še dodal Mulalić.