Infrastruktura predpogoj razvoja kolesarjenja
Na nacionalni kolesarski konferenci v Kranju so poudarili pomen kolesarske infrastrukture za nadaljnji razvoj kolesarjenja v Sloveniji.
Kranj – V Kranju je prejšnji teden potekala prva nacionalna kolesarska konferenca, ki jo je pripravil direktorat za trajnostno mobilnost in prometno politiko pri ministrstvu za infrastrukturo v sodelovanju z Mestno občino Kranj. Na dvodnevnem dogodku so se zbrali deležniki z vseh področij kolesarjenja, ki so poudarili predvsem pomen ustrezne infrastrukture za nadaljnji razvoj kolesarjenja.
Darko Trajanov, generalni direktor direktorata za trajnostno mobilnost in prometno politiko, je povedal, da Slovenija v obdobju 2019–2023 v kolesarsko infrastrukturo vlaga več kot 200 milijonov evrov, večinoma iz evropskih sredstev, predvidena pa je vzpostavitev več kot 500 kilometrov kolesarskih povezav. »Področje mobilnosti pa je zelo pomembno tudi z vidika porabe energije. Promet je njen velik porabnik, in s trajnostno mobilnostjo, še posebej z aktivno, kot je kolesarjenje, lahko prispevamo k zmanjšanju skupne rabe energije,« je še poudaril.
»Kolesarjenje je pomembno zaradi rekreacije, zdravja in dobrega počutja na eni strani ter izrednega vpliva na trajnostno mobilnost na drugi. Vedno bolj se zavedamo, da je treba iz klasičnega načina prevoza preiti na alternativni način, in kolesarstvo je zagotovo najbolj udarno področje, ki ga moramo v Sloveniji razvijati,« pa je povedal kranjski župan Matjaž Rakovec.
Tudi za Rakovca je pomembna predvsem vzpostavitev ustrezne kolesarske infrastrukture, pri čemer Kranj sodeluje tudi z drugimi občinami tako pri gradnji kolesarskih povezav kot pri vzpostavitvi skupnega sistema za izposojo koles Gorenjska.bike, v katerega je že vključenih osem občin s 57 postajami in 318 kolesi, od tega je 143 električnih. V kranjskem sistemu KRsKOLESOM je 28 postaj s 75 električnimi in 95 navadnimi kolesi.
V Kranju je trenutno več kot 70 kilometrov varnih kolesarskih poti, je še povedal Rakovec. »Čakajo pa nas še veliki izzivi pri kolesarskih povezavah s Škofjo Loko in z Golnikom, kjer gre za državni cesti, vendar pa imamo vzpostavitev kolesarske povezave tudi v načrtih.«