V projektih prepletli kulturo in turizem
V torek, na svetovni dan turizma, so v Žireh predstavili projekte, za katere so del sredstev pridobili v okviru projekta CCI4Tourism, ki ga Razvojna agencija Sora v mednarodnem partnerstvu izvaja z namenom razvoja in spodbujanja kulturno-kreativnega turizma na Škofjeloškem.
Žiri – V okviru projekta CCI4Tourism, ki ga na Škofjeloškem vodi Razvojna agencija Sora, je namreč podporo v obliki mentorstev, svetovanj in delavnic za razvoj inovativnih idej in projektov dobilo kar nekaj organizacij in posameznih ustvarjalcev. Korak naprej pa je pomenil javni razpis za sofinanciranje projektov, ki povezujejo oba sektorja, kulturo in turizem. V Žireh so tako v torek lahko predstavili šest novih projektov, ki povezujejo omenjena sektorja. Kot so poudarili, turistična ponudba na Škofjeloškem tako ali tako v veliki meri črpa iz ustvarjalnosti in kreativnosti, predstavljeni projekti pa vse to nadgrajujejo tudi z inovativnimi pristopi in digitalizacijo ponudbe.
Osrednjo pozornost so namenili projektu Turističnega društva Žiri in podjetja Dever, v okviru katerega so izdelali nov interaktivni zemljevid Žirov. Zbrani so se tako s pomočjo interaktivnega zemljevida odpravili na kratek sprehod po delu poti žirovske kulturne nepremične dediščine, ki so ga končali na Vrtu in galeriji Kržišnik, kjer je nato sledila predstavitev vrta, ki ga je uredila Juta Krulc, pionirka vrtne arhitekture na Slovenskem, njeno delo pa zdaj nadaljuje hčerka Maja Kržišnik, ki je ob tej priložnosti predstavila tudi projekt digitalizacije rastlin. Na interaktivnem zemljevidu Žirov je sicer označenih 48 interaktivnih točk, ki so opremljene s kratkim opisom in fotografijo ter navodili za pot, ki uporabnika s pomočjo navigacije Google Maps na pametnem telefonu pripeljejo do želene točke. Interaktivni spletni zemljevid je namreč posebej prilagojen uporabnikom z mobilnimi telefoni, z njim pa se lahko obiskovalci Žirov enostavno, hitro in brez pomoči turističnega osebja orientirajo v kraju. Tako dobijo tudi vse informacije o ponudbi in najdejo pot do izbrane turistične znamenitosti, prenočišča, gostišča ...
V Kulturnem središču Stare Žiri je nato sledila predstavitev še ostalih projektov, ki so jih sofinancirali s pomočjo sredstev v okviru projekta CCI4Tourism, od tega sta dva tudi z območja Regionalne razvojne agencije (RRA) Zeleni kras. Škofjeloška trgovina Rozamunda je v sodelovanju s Turističnim društvom Škofja Loka v sklopu projekta razvila spominke Loške hiše. Pri tem so se osredotočili na to, da je v Škofji Loki ogromno lepih zgradb, zato so za spominke izbrali motive s pročelij loških hiš. Vse pa so povezali tudi z zgodbo, zato so vsi spominki opremljeni s QR kodo, ki kupca spominka usmeri do opisov hiš na strani Turističnega društva Škofja Loka in zabavnih zgodbic o Jurčku, Jakcu in Janžu, ki jih je napisal Jasmin B. Frelih. Motive loških hiš je sicer mogoče najti na razglednicah, priponkah, čokoladah, vrečkah in majicah. KUD Kamot je v sodelovanju s Turističnim društvom Gorje v sklopu projekta nadgradil njihovo tematsko pot Začaran gozd s slikanico Volčje potovanje od Vintgarja do Soteske. Na dogodku v Žireh sta gostilna Pr' Pepet in E-Art Institut predstavila še glasbeno-gastronomski abonma Loške glasbene vilice. V okviru omenjenega abonmaja so si zamislili večerjo s štirimi hodi, ki jo pospremijo s koncertom v kletnih prostorih gostilne v predahu med posameznimi hodi. Izbor jedi vedno prilagodijo izbranemu glasbenemu stilu koncerta. Iz primorsko-notranjske regije pa je Janja Urbiha predstavila svoj turistični produkt Čajanka z grofico Greto, Sonja Prosen pa projekt butičnih nastanitev BelaKapa.