Otroci, šola, starši
Država plačuje šolstvo, starši pa smo dolžni poskrbeti za ostale pogoje, da bodo naši otroci lahko pridobivali znanje. Danes je pri nas skoraj vsem otrokom omogočeno šolanje. V mnogih delih sveta o tem lahko le sanjajo. Tisti prosvetni delavci, ki več potujejo po svetu, povedo, da imamo zelo lepe šole, otroci imajo malico, kvaliteta poučevanja pa je tudi na visoki ravni. Moramo biti hvaležni za šolski sistem, učitelje in profesorje kot tudi za službe, da lahko financiramo šolanje svojih otrok. Izobrazba je precej pomemben element v življenju človeka. Dobimo znanje za poklic, širino razmišljanja, hitreje vidimo možnosti, ki nam jih svet ponuja, lahko potujemo, znamo primerjati rešitve … Znanje je ključ za lažje življenje, kot so ga imeli naši predniki.
Kaj moramo storiti starši glede izobraževanja svojih otrok? Uredimo materialne zadeve – šolske potrebščine, toplo sobo, letno avtobusno vozovnico. To naredimo brezpogojno in brez misli, koliko so nam otroci sedaj dolžni. Ko so otroci majhni, nam je to še jasno. Ko odrastejo in če se z njimi prepiramo, nam morda včasih pride na misel: »Pa toliko sem investiral vate. Kaj vse sem ti nudil, ti pa se greš z menoj prepirat!« Karkoli damo otroku (sploh v obdobju odraščanja), damo zastonjsko. Damo zato, ker želimo, da bodo otroci odrasli v samostojne osebe.
Kaj še lahko storimo? Povežimo se z učiteljskim zborom. In jim zaupajmo. Sodelujmo z učitelji, pojdimo na roditeljski sestanek, na govorilne ure, kdaj pa kdaj jih brez razloga povprašajmo, kako je z našim otrokom. Povejmo svojim mladincem, da smo v rednem stiku z njihovimi učitelji in profesorji. Ne zaradi kontrole in strahu, temveč da bo otrok tudi na ta način vedel, da nam je mar zanj. Ob vseh obveznostih, ki jih imamo v aktivni delovni dobi, kar pozabimo biti aktivni za svoje otroke. Pogosto pozabimo na tiste, ki jim gre v šoli dobro. Res da nimamo skrbi, ne pozabimo pa se zanimati za njihovo šolo.
Predvsem pa smo dolžni zagotoviti primerno vzdušje v družini. Vedeti moramo, da vsak otrok želi biti uspešen v šoli. Želi si potrditve od učiteljev, sovrstnikov, starih staršev, še najbolj pa od svojih staršev. Kaj je to primerno vzdušje? To pomeni, da bo otrok rad šel v šolo po novo znanje in da se bo še rajši vračal v lastno družino, kjer se bo počutil varnega in sprejetega. Napeto vzdušje doma, pretirani prepiri, prevelika pričakovanja od otrok, preveč obšolskih dejavnostih, prevelika odsotnost staršev, nezanimanje za otroka … niso dobre popotnice za pridobivanje znanja.
In če pogledamo še posledico vzdušja v družini – otroci vedno v neverjetni popolnosti odigravajo (čustveno) stanje družine. Največjo moč ustvarjanja »štimunge«, atmosfere, vzdušja v družini imata oče in mama. Tisto, kar se med njima dogaja, predvsem kar je neizgovorjeno, bodo otroci nemočno odigravali. Zanimivo, kako težko si priznamo to edinstveno starševsko moč.