Most bo skrajšal razdaljo med bregovoma
V Mestni občini Kranj in Občini Šenčur so prejeli pravnomočno gradbeno dovoljenje za postavitev mostu za pešce in kolesarje čez kanjon Save med naseljema Jama na desnem bregu in Prebačevo na levem bregu Save. Vrednost projekta, ki naj bi ga začeli uresničevati prihodnje leto, je ocenjena na okoli 1,5 milijona evrov.
Most čez kanjon reke Save je dolgoletna želja prebivalcev naselij Jama in Prebačevo, saj bo bistveno skrajšal razdaljo do sosednjega brega.
Jama, Prebačevo – Most čez kanjon reke Save, ki bo namenjen pešcem in kolesarjem, bo občutno skrajšal pot z enega brega Save na drugega. Prebivalci namreč trenutno za pot na sosednji breg premagajo skoraj deset kilometrov. Najbližji Delavski most je štiri kilometre oddaljen od lokacije proti Kranju, proti Medvodam pa je naslednji most oddaljen šest kilometrov. Z vzpostavitvijo novega mostu pa bodo občani Kranja na desnem bregu ter občani Šenčurja in prebivalci bližnjih Hrastij na levem bregu Save dobili bistveno skrajšano povezavo do sosednjega brega, vsega skupaj le nekaj sto metrov. Most bo v dolžino meril 123 metrov in v širino 3,5 metra, imenoval pa se bo po Simonu Jenku, v bližnji Podreči rojenem pesniku, ki je mladost preživel v še bližjih Prašah.
Izgradnja mostu je skupni projekt Mestne občine Kranj (MOK) in Občine Šenčur, pri tem sta aktivno sodelovala oba župana občin, kranjski Matjaž Rakovec in šenčurski Ciril Kozjek. Med drugim sta pridobila še vsa potrebna soglasja, kar je bila zahtevna naloga, saj most poteka čez kanjon reke Save, ki je naravovarstveno zaščiteno območje.
V Kranju in Šenčurju načrtujejo, da bi lahko most začeli graditi že v letu 2023, gradnja pa bo povezana tudi s črpanjem evropskih sredstev. Trenutno še čakajo na ustrezne mehanizme iz nove finančne evropske perspektive. Kranjski župan Matjaž Rakovec je ob tem prepričan, da je most eden pomembnejših projektov in še dodatna pridobitev ob rekonstrukciji ceste Breg–Mavčiče, katere druga faza na odseku Praše–Jama se bo v kratkem zaključila. »Most pa bo pomemben tudi za nadaljnji turistični razvoj območja na obeh bregovih Save in območja Mavškega oziroma Trbojskega jezera,« je še povedal Rakovec.
Še več premostitvenih objektov
V MOK sicer načrtujejo še več premostitvenih objektov. Trenutno je v končni fazi projektiranja povezava za pešce in kolesarje čez reko Kokro ob Centru IBI Primskovo do Športnega centra Stanka Mlakarja, pri koncu pa je tudi projektiranje novega dvosmernega mostu za motoriziran promet s kolesarskimi pasovi čez reko Savo, ki bo nadomestil neustrezni most pri Planiki. V bližnji prihodnosti namerava MOK z Občino Naklo naročiti še projektiranje mostu za pešce in kolesarje čez reko Savo med Besnico in Okroglim, v načrtu pa je tudi izvedba javnega natečaja za projektiranje novega mostu čez Kokro med Pungertom in Skalico oziroma Planino.



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke

