V svetu vrhunske keramike
V Paviljonu NOB gostuje mednarodna razstava umetniške keramike Zavoda V-oglje z naslovom Svet gline. Predstavljena so dela osemindvajsetih avtorjev, ki so v preteklih letih ustvarjali na simpozijih v Vogljah.
Tržič – Prva polovica julija je v Zavodu V-oglje že tradicionalno rezervirana za Mednarodni simpozij umetniške keramike. Letos je v Vogljah v občini Šenčur potekal že sedemnajstič. Poleg domačih in tujih mojstric in mojstrov keramike, ki ustvarjajo na domu pobudnikov in vsa leta gonilnih sil simpozija Barbe Štembergar Zupan in Nika Zupana, v tem času v Muzeju občine Šenčur pripravijo tudi predstavitve udeležencev, ob tem pa tudi gostujoče razstave del umetniške keramike iz preteklih let. Če so bile te v preteklih letih na ogled v Kranju in na Vrhniki, je tokrat vrhunska keramika na ogled v paviljonu NOB v Tržiču.
Na razstavi, ki bo na ogled do 10. avgusta, so tako predstavljena dela 28 avtorjev iz 13 držav, ki so nastala na preteklih 16 simpozijih. »Dela vsakoletnih gostov danes tvorijo svetovno priznano zbirko umetniške keramike 21. stoletja, ki jo hranijo v Muzeju občine Šenčur. Občina sicer rada podpre simpozij, nastajajo pa prostorske težave, kam umestiti vedno večjo in res bogato zbirko umetnin iz keramike,« s ponosom o zbirki pove pisateljica in mojstrica keramike Ifigenija Simonović, poleg Ivana Skubina in Nikolaja Mašukova družabnica Zavoda V-oglje. Simonovićeva je keramiko študirala v Londonu, med letoma 2017 in 2020 je bila predsednica slovenskega PEN, simpozij pa podpira in pri njem aktivno sodeluje že od vsega začetka.
V Paviljonu je tako obiskovalcem na ogled izbor del velikih svetovnih imen umetniške keramike, ustvarjalcev, ki se ponašajo s profesurami na uglednih univerzah po svetu in doktorskimi nazivi s področja keramike. Na simpozij so prihajali umetniki iz tako rekoč vseh evropskih držav, Kitajske, Japonske, Severne Amerike, iz največjih svetovnih središč keramike, kamor sta bila v preteklih letih kot umetnika in poznavalca večkrat vabljena tudi Barba in Niko. »Pri izboru del za razstavo smo bili pozorni tudi na to, da so prikazane različne tehnike oblikovanja, dekoriranja in žganja gline. S tem še bolj pokažemo na kvaliteto in obseg te izjemne zbirke,« poudarja Ifigenija Simonović in dodaja, da različni odločevalci na državnem nivoju simpoziju pogosto delajo krivico s tem, ko trdijo, da gre za dogodek lokalnega pomena. »Zbirka obsega več kot štiristo del, katerih posebnost je tudi, da so jih umetniki ustvarili na simpoziju v Sloveniji.«
O pomenu predstavljenih del so zgovorne tudi misli, ki jih je k razstavi zapisala Andreja Rauch. Med drugim ugotavlja, da v svoja dela umetniki tkejo kulturo dela sveta, v katerem živijo, in s tem tudi lastne osebne zgodbe. »Zato v Paviljonu razstavljeno keramiko imenujemo Svet gline – ker v sebi nosi znanja, izkušnje in pripovedi za ves svet. Ker izraža pripovedi umetnikov o svetu, ki ga živijo, v svetu, ki ga oblikujejo. In ker obenem pomeni ves svet vsakomur, ki jo vzljubi.«