Primer vzorno vzpostavljenega reševalnega pasu na gorenjski avtocesti / Foto: Gorazd Kavčič

Reševalni pas ustvarimo ob vsakem zastoju

Ob vsakem zastoju na avtocesti in hitri cesti, ne glede na njegov razlog, je treba ustvariti reševalni pas po sredini cestišča, ki mora biti dovolj širok za varno vožnjo intervencijskih vozil.

Mitja Palčič, pomočnik direktorja Uprave avtocestne policije: »Zaradi naraščanja cestnega prometa, še zlasti tovornega, ki je velika obremenitev za avtocestno omrežje, je nevarnost za nastanek nesreč večja. Zato vse voznike pozivamo k previdni vožnji in spoštovanju predpisov, da bi čim bolj zmanjšali možnost in težo prometnih nesreč. Če do njih vseeno pride, pa vselej ravnajte odgovorno in omogočite reševalni pas interventnim službam, saj nikoli ne veste, kdo na začetku kolone čaka na pomoč. Morda prav nekdo od vaših bližnjih.«

Kranj – Dogajanje po zadnji smrtni prometni nesreči na gorenjski avtocesti, v kateri sta pred tednom dni življenje izgubila srbska državljana, je znova pokazalo, da ozaveščanje javnosti o pomembnosti in namenu reševalnega pasu na avtocesti ni nikoli končana zgodba. »Proti jutru, ko se je reševalni pas vzpostavljal in se urejali obvozi, smo imeli tudi primere, ko so vozniki uporabili reševalni pas za svojo vožnjo. Zato smo z dodatnimi policisti skušali te stvari preprečiti, predvsem pa na najbolj prometnih križiščih urejali promet, da ni prihajalo do večjih kršitev cestnoprometnih predpisov,« je namreč razložil Simon Sušanj iz Sektorja uniformirane policije Policijske uprave Kranj.

Gasilca peš utirala pot vozilom

Pred kratkim so tudi Agencija za varnost cestnega prometa (AVP), policija, Zavod Reševalni pas, Družba za avtoceste v RS (DARS), gasilci in reševalci skupno opozorili in ozaveščali, da je pravilno razvrščanje v primeru zastojev na avtocesti življenjskega pomena. Tovrstno ozaveščanje sicer poteka že od leta 2013 naprej, ko sta pogumna gasilca večji del poti, ko so se intervencijska vozila prebijala po avtocesti med nepravilno razvrščenimi in stoječimi vozili, tekla pred gasilskim vozilom in v polni opremi pri skoraj 30 stopinjah Celzija temperature voznike pozivala, naj se umaknejo na stran. Vozila sta morala umikati tudi na roke, da so intervencijska vozila prispela na kraj nesreče.

Na pobudo enega izmed omenjenih gasilcev Anžeta Albrehta je pred leti zaživela Facebook stran Ustvarimo reševalni pas na avtocestah, ustanovili so Zavod Reševalni pas, ki skrbi za ozaveščanje voznikov in voznic, kako pravilno ravnati ob prometnem zastoju na avtocestah. V sodelovanju z AVP in DARS pa Anže vsak mesec razdeljuje tudi magnetne nalepke Reševalni pas, ki opozarjajo na pravilno razvrstitev.

Mnogi na reševalni pas pozabijo

Anže Albreht, ki je nastopil v vlogi direktorja Zavoda Reševalni pas, je ob tej priložnosti poudaril: »Pred devetimi leti sem tekel pred gasilskim vozilom in si peš utiral pot do kraja prometne nesreče. Navkljub ogromno aktivnostim, ki jih v zadnjih devetih letih izvajamo v Zavodu Reševalni pas in izboljšanju problematike, še vedno opažamo, da premnogi vozniki reševalnega pasu še vedno ne ustvarijo ob vsakem zastoju.« Ob tem je apeliral na voznike, da ob vsakem zastoju na avtocesti in hitri cesti, ne glede na razlog le-tega, ustvarijo reševalni pas po sredini cestišča, ki mora biti dovolj širok za varno vožnjo intervencijskih vozil.

»Predstavljajte si, da ste voznik gasilskega tovornega vozila, ki tehta več kot 20 ton, in hitite na mesto nesreče, v kateri je oseba utrpela hude poškodbe, zato mora čim prej v bolnišnico. V vozilu imate opremo, brez katere te osebe ne morete spraviti iz vozila, a gasilski tovornjak ne more do kraja dogodka, ker nekdo ni ustvaril reševalnega pasu. Kako se počutite?« ga je dopolnil Žiga Zupan, poklicni gasilec v Gasilsko reševalni službi Kranj.

Kako vzpostaviti reševalni pas

»Domači vozniki pomen pravilne vzpostavitve poznajo vse bolje, tuje voznike pa je treba ozaveščati še bolj intenzivno,« pa je ocenil Jože Hribar, direktor AVP.

In kako se reševalni pas vzpostavi? »Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na skrajnem levem prometnem pasu, se morajo razvrstiti čim bolj levo, tudi čez robno črto smernega vozišča. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na desnem prometnem pasu, pa se morajo razvrstiti čim bolj desno, tudi čez robno črto smernega vozišča, kar vključuje tudi odstavni pas. Tako ustvarimo dovolj široko pot za dostop intervencijskih vozil,« je razložil Hribar.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / torek, 16. junij 2009 / 07:00

Prehitro v ovinek

Dvorje - V nedeljo ob 14.20 se je pri Dvorjah hudo ponesrečil 55-letni motorist iz Kranja. Med vožnjo po lokalni cesti iz smeri Visokega proti Cerkljam je prehitro pripeljal v pr...

Objavljeno na isti dan


Tržič / ponedeljek, 17. maj 2021 / 18:13

Obnova zapuščenih območij

Konec maja se zaključuje triletni Projekt trAILs – Transformacija alpskih industrijskih krajin, v katerem je sodelovala tudi Občina Tržič. Na zaključnem regionalnem dogodku z naslovom Regeneracija ind...

Zanimivosti / ponedeljek, 17. maj 2021 / 18:05

Donacija za specializirane terapevtske obravnave

Kranj – V okviru programa Varuh zdravja so pri Vzajemni namenili donacijo Zavodu Žan za specializirane terapevtske obravnave. Bon v višini 1500 evrov je direktor kranjske poslovne enote Vzajemne Ma...

Zanimivosti / ponedeljek, 17. maj 2021 / 18:01

Čar porcelana je njegova navidezna krhkost

Uršula Oitzl Magister s Sela pri Žirovnici je arhitektka, ki se v zadnjem času veliko posveča ustvarjanju manjših unikatnih izdelkov, zlasti iz porcelana. Zase pravi, da je v prvi vrsti družinski člov...

GG Plus / ponedeljek, 17. maj 2021 / 16:38

Zavarovali posebnosti območja

Letos mineva štirideset let od razglasitve prvega zakona o Triglavskem narodnem parku, s katerim so zavarovano območje, ki je bilo sprva omejeno na Dolino Triglavskih jezer in je merilo dva tisoč hekt...

Preddvor / ponedeljek, 17. maj 2021 / 16:36

Gradbišče na cesti skozi Tupaliče

Maja se začenjajo gradbena dela pri rekonstrukciji državne ceste Kranj–Jezersko skozi Tupaliče. Hkrati urejajo občinsko infrastrukturo, obnavljajo tudi magistralni vodovod.