Jubilejni Festival Radovljica
Letošnji jubilejni, štirideseti Festival Radovljica med 5. in 23. avgustom prinaša deset koncertnih večerov, na katerih bo staro glasbo iz različnih obdobij predstavilo več kot petdeset ustvarjalcev iz Slovenije in tujine.
Sproščeno ozračje z manj omejitvami, ki jih je zadnji dve leti narekovala epidemija, ponovno prinaša polnokrvni Festival Radovljica. »Da smo letos v pričakovanju štiridesetega Festivala Radovljica, ima zagotovo največ zaslug naša častna občanka Marija Kolar,« je v uvodu novinarske konference poudaril radovljiški župan Ciril Globočnik. »Še posebno pa me je ob letošnji jubilejni izvedbi razveselilo, da je tudi država prepoznala, za kako kvaliteten festival gre, in nas uvrstila v večletni program njegovega sofinanciranja. Zdaj je to med občino in državo uravnoteženo in prepričan sem, da bo naša ekipa v prihodnje festival pripravljala s še večjim zagonom.« Letošnji festivalski proračun tako obsega 74.000 evrov, od tega že vsa leta slabih 36.000 evrov prispeva občina, nekaj več kot drugo polovico pa od letos naprej tudi država.
Letos bo na sporedu deset koncertnih večerov od tega šest v Radovljiški graščini, trije v cerkvi sv. Petra in kot običajno eden zunaj občine v cerkvi Marijinega oznanjenja v Velesovem. Festival se bo simbolično začel že 31. julija s srednjeveško tržnico na Linhartovem trgu, prvi koncert pa bo na sporedu 5. avgusta. »Prvi dan bomo priča trem dogodkom, najprej bomo na trgu dvignili festivalsko zastavo, ob 19. uri bo v radovljiškem muzeju sledilo odprtje Krekove sobe – ob smrti skladatelja Uroša Kreka je namreč njegova umetniška zapuščina našla mesto v Muzejih radovljiške občine – uro kasneje pa bo sledil prvi koncertni večer,« je povedala Marija Kolar, najavila tudi mojstrski tečaj kljunaste flavte z Matejo Bajt in se ponovno zahvalila za vso podporo, ki jo festivalu nudi domača glasbena šola.
Za program festivala že 16. leto z odliko skrbi umetniški vodja Domen Marinčič. »Zaradi več sredstev smo letos program nekoliko razširili, predvsem smo lahko povabili tri, štiri večje sestave. Tudi pri letošnjem konceptu sem vztrajal pri raznolikosti, poslušali bomo glasbo od 16. do 20. stoletja, sporedi posameznih večerov bodo tematski, na štirih koncertih bodo samostojno ali deloma v povezavi s tujimi sodelovali tudi slovenski glasbeniki, med drugim bomo gostili tudi nekaj svetovno znanih izvajalcev, kot so sopranistka Amanda Forsythe, ansambel Fretwork in skupina Die Singphoniker,« pove Domen Marinčič in pri tem poudari prvi koncert, ki ga bo oblikoval Festivalski baročni orkester. Gre za zasedbo, ki bo pripravila spored, ki je nastal prav za jubilejni festival. Koncert ima naslov Angleška uvertura, slišali pa bomo glasbo iz Londona v 18. stoletju.
Drugi koncert prinaša glasbo G. F. Händla z že omenjeno sopranistko Amando Forsythe, sledil bo koncert, posvečen tristoti obletnici smrti skladatelja Antonia Tarsie, ki je ustvarjal tudi v Kopru, Godalni kvartet Altemps prinaša glasbo Schuberta in Onslowa, angleška glasba 19. stoletja pa bo predstavljena z zasedbo Fretwork. Bachove sonate in partite pa bo šesti koncertni večer izvajal hrvaški violinist Bojan Čičić. Sedmi koncert bo pripravila mednarodna zasedba Phaedrus, ki oživlja pozabljene zvoke ansambla renesančnih prečnih flavt, sledil pa bo koncertni večer vokalne glasbe s tenoristom Acom Aleksandrom Bišćevićem, ki bo izvajal glasbo Pollinija, Mozarta in Bellinija. Festival bo v Velesovem gostil odličnega organista Mártona Borsányija in vokalnega ansambla Istvánffyja z luteransko liturgično glasbo iz Hamburga 17. stoletja, 23. avgusta pa ga bo zaključil znameniti sestav Die Singphoniker z glasbo Carla Orffa, ki jo je v tridesetih letih prejšnjega stoletja izvajal ansambel Comedian Harmonists.
Tudi letos so na voljo abonmajske vstopnice, prav tako po znižani ceni za študente, upokojence in družine, organiziran pa bo tudi brezplačni festivalski avtobus iz Ljubljane v Radovljico in nazaj ter prav tako iz obeh smeri na koncert v Velesovo. Vstopnice so že naprodaj na že uveljavljenih prodajnih mestih.