Velike razlike v cenah bančnih paketov storitev
V Banki Slovenije vsako leto primerjajo cene košaric plačilnih storitev tipičnega komitenta banke in hranilnice. Primerjava za lani je pokazala na velike razlike med ponudniki.
V Banki Slovenije so skupaj z bankami in hranilnicami oblikovali košarico storitev, ki odraža plačilne navade tipičnega komitenta. V košarico so vključili storitve, ki so vezane na plačilni račun: 12 storitev (na leto) vodenja transakcijskega računa, vključno z debetno kartico, 12 storitev spletnega oziroma mobilnega bančništva, 48 kreditnih (elektronskih) plačil, 36 direktnih obremenitev ter 36 dvigov gotovine z debetno kartico na bankomatu druge banke ali hranilnice. V Banki Slovenije ob tem opozarjajo, da posamezni paketi lahko vključujejo tudi širši nabor storitev, vendar teh storitev pa tudi kakovostnih razlik v ponudbi v enostavni primerjavi, ki jo zagotavlja košarica storitev, ne morejo upoštevati.
V centralni banki vsako leto analizirajo, koliko morajo potrošniki v posamezni banki in hranilnici nameniti za košarico storitev, in napravijo primerjavo. Pregled za lani je pokazal, da je moral potrošnik za košarico storitev (po cenah na dan 31. decembra) nameniti v povprečju 69,40 evra, kar je bilo sicer nekoliko manj kot leto prej, ko je za košarico v povprečju plačal 70,47 evra. Razpon med najcenejšo in najdražjo banko je bil tudi lani zelo velik in je na zadnji lanski dan segal od 28,08 evra do 97,68 evra. Pregled, ki pokaže, katere banke in hranilnice so najbolj (navzgor in navzdol) odstopale od povprečja, je objavljen na spletni strani Banke Slovenije. Primerjava stroškov košaric plačilnih storitev koristi potrošnikom kot informacija pri izbiri najprimernejše bančne paketne ponudbe.