Dijake pripravljajo za trg dela
Predstavniki Biotehniškega centra Naklo (BCN) in Loških mesnin so minuli teden predstavili model sodelovanja med šolo in delodajalcem, v okviru katerega izobražujejo za poklic mesarja.
Kranj – V Biotehniškem centru so v letošnjem šolskem letu nekoliko drugače zastavili izobraževalni program na področju mesarstva. Junija lani so tako pripravili model sodelovanja z delovnim okoljem, v okviru katerega dijaki, ki se izobražujejo za poklic mesarja, enkrat mesečno dodatne strokovno teoretične vsebine pridobivajo neposredno pri delodajalcu.
Dijaki vseh treh letnikov se tako enkrat mesečno izobražujejo v delavnici Mesarije Arvaj pod mentorstvom Klemna Lukmana iz Loških mesnin. »Na začetku šolskega leta smo pripravili načrt vsebin, ki naj bi jih dijaki spoznavali med letom, vsebine pa prilagodili tudi proizvodnemu načrtu delodajalca in učnemu načrtu vseh treh letnikov,« je pojasnila organizatorka za prakso v BCN Veronika Gorjanc. Pri delodajalcu dijakom najprej posredujejo teoretično znanje, nato pa načrtovano nalogo v delavnici še praktično izvedejo pod budnim očesom mentorja. Na koncu povzamejo celotno nalogo in zapišejo povzetek. Ob tem pa dijaki še dva dneva na teden praktično znanje dodatno pridobivajo na izbranih deloviščih. »S takšnim načinom izobraževanja dijakom podajamo znanje na način, ki bo dobra podlaga za konkurenčnost na trgu dela.« Drugačnega načina podajanja strokovno teoretičnih vsebin se je po besedah Veronike Gorjanc domislila zdaj že upokojena učiteljica strokovnih predmetov Darja Mavrin. Po njenem prepričanju je tovrsten model izobraževanja lahko primer dobre prakse, s katerim bi prispevali k boljši prepoznavnosti poklica mesarja oziroma njegovi promociji, saj je ta poklic že najmanj deset let deficitaren. Mentor Klemen Lukman je poudaril, da si dijaki na ta način posredovane teoretične vsebine veliko bolj zapomnijo. Direktor BCN Marijan Pogačnik pa je dodal, da se jim mentor pri tovrstnem načinu izobraževanja lahko veliko bolj posveti kot pri praktičnem izobraževanju pri delodajalcu, ko mentorji iz podjetja nimajo časa, da bi se ves čas posvečali določenemu dijaku. »Obenem pa tu spoznajo celoten proces, medtem ko na praksi v podjetju spoznajo le posamezen del proizvodnje,« je pojasnil direktor Loških mesnin Mitja Vodnjov. Prepričan je, da so na ta način dijaki veliko bolj motivirani za delo.