Nove priložnosti za mobilnost
Evropska komisija je objavila nov razpis Erasmus+ za letošnje leto, v okviru katerega je za prijavitelje projektov na področju izobraževanja in usposabljanja iz Slovenije na voljo 25 milijonov evrov.
Razpis Erasmus+ za leto 2022 je namenjen mednarodnim projektom in sodelovanju na področju izobraževanja, usposabljanja, mladih in športa, in sicer institucijam in projektom po vsej vertikali izobraževanja – od vrtcev in šol do institucij terciarnega izobraževanja ter izobraževanja odraslih, pa tudi podjetjem, društvom in nevladnim organizacijam, poudarjajo na nacionalni agenciji CMEPIUS, ki skrbi za izvajanje programa Erasmus+ v Sloveniji.
"Namen programa Erasmus+ je dvig kakovosti izobraževanja in usposabljanja ter s tem krepitev socialne kohezije in konkurenčnosti gospodarstva Evropske unije," pojasnjujejo pri CMEPIUS in dodajajo, da ima obenem pomembno vlogo pri spodbujanju evropske identitete. Lani se je začelo novo sedemletno programsko obdobje, za katero je bil sprejet skupni proračun v višini več kot 28 milijard evrov, kar je v primerjavi s prejšnjim sedemletnim obdobjem skoraj dvakrat več sredstev. "V novem programskem obdobju želi Erasmus+ omogočiti sodelovanje čim večjemu številu posameznikov, še posebno tistim iz okolij z manj priložnostmi." K prijavi projektov zato po besedah direktorice CMEPIUS Alenke Flander spodbujajo prav vse izobraževalne institucije, od vrtcev naprej. "Pozitivni učinki sodelovanja v programu Erasmus+ še zdaleč niso omejeni le na posamezne strokovne delavce, pač pa imajo vpliv na celotno institucijo in tudi širše." To poudarjajo tudi na Ljudski univerzi Jesenice, ki v programu sodeluje že 21 let, v tem času pa so uspešno izvedli več kot dvajset projektov. "Erasmus+ in predhodni programi so odločilno pripomogli k temu, da je Ljudska univerza Jesenice danes sodobna organizacija za izobraževanje odraslih, ki je po svoji kakovosti prepoznavna tako doma kot v tujini," je dejala Maja Radinovič Hajdič. Tudi Biotehniški center Naklo v programu Erasmus+ sodeluje že od leta 2014: "Vključenost v projekte mobilnosti je zaposlenim omogočila nova poznanstva, izmenjavo informacij in izkušenj na strokovnem in pedagoškem področju ter prenos novih znanj in veščin v izobraževalni proces," je pojasnila Irena Gril. Boštjan Kernc iz Osnovne šole Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem pa dodaja, da so v programu Erasmus+ ogromno pridobili, obenem pa tudi izgubili: "Predvsem strah pred novostmi in odprtim prostorom."