Dobri obeti za rast prometa
Čez brniško letališče je v minulem letu potovalo več kot štiristo tisoč potnikov oziroma za polovico več kot leto prej.
V najbolj prometnih mesecih je z Brnika letelo 17 rednih letalskih prevoznikov.
V letošnjem letu se v Fraportu Slovenija nadejajo še smelejše rasti prometa.
Zgornji Brnik – Tudi v minulem letu je letalsko industrijo v precejšnji meri zaznamovala epidemija covida-19 in z njo povezani ukrepi. Kljub temu pa se je število potnikov v letalskem prometu krepilo. Kot pravijo pri upravljavcu brniškega letališča Fraportu Slovenija, je čez Letališče Jožeta Pučnika potovalo skoraj 431 tisoč potnikov, kar predstavlja 47,6 odstotka več kot v letu 2020.
Povpraševanje po letih in ponudba sta se krepila predvsem v drugi polovici leta. V najbolj prometnih mesecih, juliju in avgustu, je z Brnika letelo 17 rednih letalskih prevoznikov, precejšen delež k skupnemu prometu pa so prispevali tudi čarterski leti.
O lanskem dogajanju na letališču in letošnjih pričakovanjih je spregovorila tudi dr. Babett Stapel, poslovodna direktorica Fraporta Slovenija, ki je poudarila: »Z okrevanjem prometa v drugi polovici leta smo zadovoljni, saj je bil prometni izkupiček ob koncu leta celo nekoliko večji od pričakovanj. Glede na trenutne napovedi letalskih prevoznikov se v letu 2022 nadejamo še smelejše rasti, česar se zelo veselimo. Ob zdajšnjih predpostavkah bomo v novem terminalu lahko pozdravili še enkrat toliko potnikov kot lani.«
Julija lani so namreč odprli nov potniški terminal, še v tem mesecu pa ga bodo dokončno povezali s starim, s čimer bo približno 23 milijonov evrov vredna investicija zaključena.
Obseg letenja tudi v zadnjih mesecih ostaja konstanten – kljub slabšanju epidemioloških razmer tako doma kot v tujini. Da tega ne bi ogrozili, Staplova poudarja, da je nujno, da država podaljša shemo finančnih spodbud za zagotavljanje povezljivosti za letalske prevoznike.
Trenutno je sicer letališče z 12 rednimi prevozniki povezano s 13 destinacijami. Kot pravijo na Fraportu, pa so obetavne tudi napovedi za poletno sezono. Med novostmi si namreč obetajo redne linije na pariški Orly s prevoznikom Transavia France, lete v Helsinke naj bi vzpostavil Finnair, Lufthansa bo letela v München, British Airways na londonski Heathrow, Iberia v Madrid, Windrose v Kijev in Israir v Tel Aviv.