Še o električnem kolesu
Nekaj bralcev se je oglasilo, da bi tudi oni kupili električno kolo. Iz srca vam ga privoščim. Kupite ga čim prej, da boste lahko novo obzorje in dimenzije kolesarjenja doživljali še pri čim boljših močeh. Kar zopet ne pomeni, da boste svoje staro navadno kolo opustili.
Z električnim kolesom ne morem po opravkih. Razlog je zelo preprost. Tatovi so nenehno na delu. Če recimo v kampu šotorite, ne puščajte kolesa priklenjenega ob kakšno drevo ali na prtljažniku avtomobila. To kolo morate imeti stalno na očeh ali zaklenjenega v nekem prostoru. Prav tako se morate privaditi nanj. Če z navadnim kolesom vozite recimo od 10 do 15 km/h, se z električnim lahko peljete 25 km/h. Ljudje niso vajeni take hitrosti, padejo, spodrsne jim. Potrebno je nekaj vaje pri manevriranju. Priporočam, da kupite to kolo pri specializiranem prodajalcu koles, in ne v supermarketih, kjer vas bo morda pritegnila cena. Dobro premislite, kje se boste vozili. Če se boste vozili tudi po kakšnem kolovozu ali gozdni poti, potem vsekakor morate imeti širše pnevmatike z grobim profilom. Na poti v službo me lahko ujame dež, zato sem se odločila za blatnike, ki so vedno prekratki. Če je treba, jih z improvizacijo podaljšam. O vsem tem razmislite sami glede na svoje potrebe. Kako velik bo okvir, kakšne oblike in višine bo, kako bo kolo vzmeteno, o tem in še mnogo čem vam bodo svetovali v specializiranem kolesarskem servisu glede na to, koliko ste visoki, težki, kaj od kolesa želite in pričakujete. Računajte na to, da boste morali električno kolo redno voziti na servis, zato je bolje, če sta prodajalec in serviser eno podjetje. Pri nakupu kolesa ne varčujem, ta se premika z mojo lastno močjo, udobje je pomembno. Tu imate povsem drugo situacijo kot na primer pri pomivalnih ali pralnih strojih. Tam mi poskušajo prodati aparat z vsaj desetimi programi, dejansko pa uporabljam dva. Kolo se premika na moj lastni pogon, tudi če je električno, je precejšnja razlika v udobju in moči. Zmogljivost baterije je ključna. Seveda je odvisno tudi od terena, koliko se vozite navkreber, katero stopnjo baterije vklopite, ne nazadnje, kako se vozite.
Prej sva se na morju vozila ob obali, od Izole proti solinam ali od Izole proti Trstu. Sedaj se voziva tudi po hribovitem zaledju. Malija, Korte, Šared, Baredi, Gažon so kraji nad Izolo. Čisto nov svet, odmaknjen od gneče in turistov. So kolesarji, ni pa gneče. Nad Ankaranom je čudovita pot na Kolomban in Hrvatine, od koder gledate na eni strani Trst, na drugi Koper. Majhne vasi z lepimi pogledi. Ti kraji so si blizu, meja po vojni jih je odtujila, danes pa je spet vse povezano in prepleteno.