Bone želijo približati starejšim
Skupnost socialnih zavodov Slovenije želi uporabo bonov, ki jih je izdala država, približati stanovalcem socialnovarstvenih zavodov. Podatka o tem, koliko bonov so stanovalci v domovih za starejše in drugih zavodih porabili, za zdaj še ni.
Kranj – V Skupnosti socialnih zavodov Slovenije so povabili ponudnike kulturnih, gostinskih, turističnih in drugih storitev, da se povežejo s socialnovarstvenimi zavodi v Sloveniji, kot so denimo domovi starejših, in na ta način približajo možnost uporabe bonov tudi njihovim stanovalcem. Kot pravijo, namreč mnogi stanovalci domov za starejše in posebnih zavodov zaradi svojega zdravstvenega stanja in gibalne oviranosti težko sami pristopijo do ponudnikov.
»Stanovalci domov za starejše in posebnih zavodov za odrasle si tako kot vsi državljani zaslužijo priložnost, da si s turističnimi boni popestrijo življenje, pri tem pa se žal mnogi srečujejo z različnimi ovirami. Z boni recimo ne morejo pokriti stroškov hrane ali pijače v domskih kavarnah, saj zakonodaja tega ne omogoča. Zaradi zdravstvenih težav številni tudi težje sami poiščejo ponudnika in izkoristijo njegove storitve zunaj zavoda,« je povedal Denis Sahernik, sekretar Skupnosti socialnih zavodov Slovenije, ki dodaja, da želijo s povabilom nagovoriti ponudnike, da se povežejo s socialnovarstvenim zavodom v svoji okolici in tako svojo ponudbo približajo stanovalcem, seveda ob upoštevanju preventivnih ukrepov. »Verjamemo, da se bodo številni razveselili udobnejših poti do novih knjig, kulturnih dogodkov, organiziranih v domskem vrtu, dostave kulinaričnih specialitet in drugih doživetij,« je še dejal Sahernik.
Kot je znano, so tako lanskoletni turistični boni kot letošnji, ki jih je možno izkoristiti tudi za kulturne, športne in druge storitve, prenosljivi. Podatka o tem, koliko starejših oseb katerega od obeh izdanih bonov ni porabilo oz. ga je preneslo na otroke, vnuke ali druge osebe, ki jim ga po zakonodaji lahko odstopijo, ni. Tako so nam namreč sporočili s Finančne uprave, kjer pravijo, da po teh kriterijih analize uporabe bonov nimajo. Kot so sicer dodali, bodo obširnejšo analizo unovčenih obnov naredili po koncu letošnje glavne turistične sezone, predvidoma v začetku septembra.
Evidence o uporabi bonov prav tako ne vodijo v Združenju društev upokojencev Slovenije. Kot so dodali, pa so po njihovem vedenju številni upokojenci z lanskoletnimi boni pomagali svojim otrokom ali vnukom, da so si podaljšali oddih. Ob tem v Združenju dodajajo tudi, da si zaradi nizkih pokojnin številni že tako ne morejo privoščiti dopusta, kljub letnemu dodatku, ki ga prejmejo. V ZDUS-ovem hotelu Delfin v Izoli sicer upokojencem pomagajo do cenejšega oddiha, še več pa bi lahko naredili, če bi povečali kapacitete, k čemur si prizadevajo, saj bi s tem omogočili počitnikovanje tudi tistim z nizkimi pokojninami.
Kljub temu dodajajo, da je uporaba bonov doslej potekala enostavno in brez težav. »Ko smo po lanskem zaprtju znova odprli naš hotel Delfin v Izoli, nihče od gostov ni imel pritožb glede operativne rabe bonov, saj je država dobro poskrbela za čim enostavnejšo unovčitev,« so pojasnili v ZDUS-u, kjer pozdravljajo tudi letošnjo razširitev možnosti uporabe bonov na druge dejavnosti oz. storitve. »Velja pa opozoriti, da so se lani pojavljale težave predvsem v DSO-jih, saj več kot polovica oskrbovancev ni vedela, kam z njimi, in so ali pa še bodo ostali neizkoriščeni, zato velja opozorilo, da bi morali predhodno temeljito razmisliti o bonih, zlasti kje se lahko uporabijo,« so še zapisali v odgovoru in dodali, da podpirajo pobude, ki so dobre za stanovalce domov.