Prebivalci Lipniške doline se zaradi obsežnih obnovitvenih del na železniški in cestni infrastrukturi dnevno srečujejo z novimi in novimi omejitvami. / Foto: Tina Dokl

Hrup, prah in stalno nove zapore cest

V zadnjem obdobju se prebivalci Lipniške doline zaradi obsežnih gradbenih del na cestni in železniški infrastrukturi spopadajo z velikimi omejitvami v prometu. Bralka iz Podnarta je opozorila, da že od lani prenašajo prah, ropot in povečan promet tovornih vozil zaradi obnove železnice, vzporedno potekajo še številne obnove, ki zahtevajo zapore cest.

»Pri nas so vsi kraji med seboj povezani. Krajani se iz naše doline na delo vozijo v Ljubljano, iz Kranja v Mehanizme itd. in takšne zapore imajo velik vpliv tako na življenja ljudi kot tudi na okolje.«

Podnart – »Kmalu so začeli asfaltirati še cesto med Podbrezjami in Tržičem. To pomeni, da je zaprt prehod do avtoceste. Pot do avtoceste vodi skozi vas Podbrezje ali po stari cesti skozi Bistrico. Dela naj bi se končala v nekaj dneh, ampak so jih čez noč podaljšali za ves mesec. Vmes so nam zaprli most čez Savo. Dela naj bi bila končana ob koncu tedna, a so jih dvakrat podaljšali za en dan. Dovoz do doma je bil mogoč skozi Posavec, Zaloše, Mišače ... Ozke ulice, domačini veliki reveži. Kmalu tudi to še ni bilo dovolj. Potrebna so obnovitvena dela na relaciji Podbrezje–Kranj. Obstaja polovična zapora. In za dodatno obremenitveno vožnjo do 19. junija še popolna zapora ceste med Češnjico pri Kropi in Lipnico!«

Predsednik sveta krajevne skupnosti Nejc Šter se strinja, da so razmere v zadnjem letu precej zahtevne. »V zadnjem desetletju na našem območju ni bilo večjih projektov, potem pa najprej obnova cestišča na Ovsišah in Poljšici, ki je trajala skoraj enot leto, nato mega projekt obnove železniške proge z izgradnjo podvozov in na koncu še obnova ceste Podnart–Lipnica. Vse skupaj v kombinaciji s popolno zaporo na cesti Podbrezje–Tržič, zaporami na podvozu v Lescah in zaporo sedaj tudi na odseku Podbrezje–Bistrica ...« našteva in se strinja, da je popolnoma neživljenjsko, da imajo ljudje z obeh strani doline hkrati omejen dostop do delovnega mesta oziroma do doma.

»Občutek imam, da se na Direkciji za infrastrukturo premalo zavedajo, kakšen vpliv imajo na življenje ljudi. Pri nas so vsi kraji med seboj povezani. Krajani se iz naše doline na delo vozijo v Ljubljano, iz Kranja v Mehanizme itd. in takšne zapore imajo velik vpliv tako na življenja ljudi kot tudi na okolje,« pravi Šter.

Pri tem poudarja, da so seveda veseli, da se ceste obnavljajo. »A se vedno sprašujemo, ali se ne da tega izvesti drugače, hitreje. Prepogosto nam manjka komunikacija na tem področju. Dela Direkcije RS za infrastrukturo so vedno bolj kot ne neki misterij, pojavijo se nenadoma in nihče točno ne ve, kaj delajo in koliko časa. Vsekakor si želimo, da projekti ne bi potekali hkrati in da bi bile skupnosti bolj vključene vanje, sicer se vedno ukvarjamo s slabo voljo in govoricami.

Na Občini Radovljica ob tem poudarjajo, da so odseki državnih cest, ki jih obnavlja Direkcija RS za infrastrukturo, res dotrajani in potrebni obnove, da pa razumejo, da zapore povzročajo vsakodnevne težave prebivalcem. Ob tem pojasnjujejo, da občina ne sodeluje pri načrtovanju obnove državnih cest, je pa praviloma obveščena o izdanih dovoljenjih za zapore in te informacije, če jih pridobi, tudi objavi na svoji spletni strani. »Če za posamezne zapore državnih cest, ki vplivajo na prometno pretočnost občinskih cest, izvemo predhodno, pa se z državo o tem poskušamo uskladiti,« so še pojasnili na občinski upravi.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / nedelja, 16. oktober 2022 / 16:05

Bodo Kranj oživili lokali

S sprejetjem obvezne razlage dveh členov odloka o zazidalnem načrtu revitalizacije starega Kranja so odpravili dvome o dovoljenih posegih. Investitorji lahko začno obnavljati več objektov.

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / ponedeljek, 19. junij 2023 / 17:10

Goodyear z višjimi prihodki

Kranj – Družba Goodyear Slovenija je lansko leto zaključila z 286,29 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar znaša 15 odstotkov več kot leto prej. Povečanje skupnih čistih prihodko...

Bohinj / ponedeljek, 19. junij 2023 / 17:08

Nove cene parkiranja v Bohinju

Na parkiriščih, od koder je organiziran brezplačni avtobusni prevoz, velja enotna cena parkiranja pet evrov na dan. V bližini Bohinjskega jezera je v visoki sezoni, ki je po novem opredeljena od junij...

Gospodarstvo / ponedeljek, 19. junij 2023 / 12:20

Smo zaspali pri vodikovih tehnologijah

Zeleni vodik bo igral ključno vlogo pri zagotavljanju večje energetske neodvisnosti. Kako smo nanj pripravljeni v Sloveniji, so odgovarjali razpravljavci na konferenci, ki so jo minuli teden pripravil...

Gospodarstvo / ponedeljek, 19. junij 2023 / 12:20

Želijo razpoloviti ogljični odtis

V Skupini SIJ želijo do leta 2030 razpoloviti specifične emisije ogljikovega dioksida, ki izvirajo iz proizvodnje jekla.

Kronika / ponedeljek, 19. junij 2023 / 12:17

Za varnost otrok v prometu

Na torkovem prometnovarnostnem dnevu v Kranju, ki ga vsako leto organizira Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Mestne občine Kranj, so se otroci seznanili z delom reševalnih in intervencijs...