Varnost starejših v prometu
Radi hodimo, se gibamo. Sprehod v naravi ali v naselju pa zahteva od nas določeno pozornost. Ne le okolica, tudi leta so tista, ki nam lahko prinesejo takšna ali drugačna stanja, ki vplivajo na našo sposobnost varne udeležbe v prometu.
Zg. Jezersko – Zveza društev upokojencev Slovenije (ZDUS) je v sodelovanju z Društvom upokojencev (DU) Jezersko povabila člane jezerskega društva in druge zainteresirane k udeležbi na preventivni delavnici z naslovom Starejši pešci varni v prometu. »Glede na to, da postajamo starejši, smo najranljivejša skupina. Psihofizične lastnosti se nam spreminjajo, slabšajo. Potrebujemo več pozornosti, moramo biti pazljivejši v cestnem prometu. Večkrat moramo ponoviti, kako se obnašati na cesti, večkrat videti situacije, tako da ko dejansko pride do njih, se znamo obnašati, ravnati pravilno. Tudi dodatna pazljivost v zvezi z avtomobili, vožnjo in opažanjem ni odveč, saj je cestni promet širok pojem,« je razložil predsednik Komisije za tehnično kulturo pri ZDUS Branko Suhadolnik.
Vodja policijskega okoliša Jezersko Alojzij Zupan je starejšim udeležencem prometa svetoval nekaj samokritičnosti. Ko opazijo, da niso več sposobni vožnje, ali ugotovijo, da si za volanom ne zaupajo več, naj rešitev poiščejo pri svojih otrocih, vnukih. »Ker ko ne dosegaš več hitrosti nad petdeset kilometrov na uro na cesti, bi rekel, da je čas za vožnjo minil. V takem primeru spravljate v nevarnost sebe in druge. Ni več dinamike, pravih refleksov. Zato sem omenil samokritičnost.«
Glede varne hoje v prometu je Zupan poudaril nepisano pravilo, da pred prečkanjem ceste posameznik dvigne roko in s tem opozori voznika nase. Otroke učijo celo, da ne stopijo na cesto, dokler se avto ne ustavi, ter da navežejo očesni stik z voznikom, saj tako dobijo občutek, da so bili vidni, je pojasnil. Dotaknil se je tudi hoje po pravilni strani cestišča: kjer ni pločnika, je to leva stran cestišča, sicer pa je treba uporabljati pločnik. Dodal je, da je treba cesto vedno prečkati na prehodu za pešce, če je ta označen. Poudaril je pomen odsevnih teles in jim med drugim razložil tudi, da obstaja na spletnih straneh jezerske osnovne šole načrt šolskih poti s povezavami, na katere lahko kliknejo in se jim bodo na primer odprle fotografije z nevarnimi odseki cest.
Ob koncu delavnice so udeleženci prejeli odsevni trak in jopič, po delavnici pa je sledil še sprehod po Jezerskem, kjer so si ogledali nekaj za starejše pešce kritičnih prometnih točk.



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke
