Alkohol ne sodi v promet
Ta teden se je začel prvi del nacionalne preventivne akcije za preprečevanje vožnje pod vplivom alkohola, drog in drugih psihoaktivnih snovi v prometu. Na nesprejemljivost vožnje pod vplivom alkohola opozarjajo z glavnim sporočilom kampanje Kol'kor kapljic, tolk' nesreč.
Slovenci in Slovenke smo po porabi alkohola visoko nad evropskim povprečjem. Na leto prebivalec, starejši od 15 let, v povprečju popije 11 litrov čistega alkohola.
Kranj – Akcijo koordinira Agencija za varnost prometa v sodelovanju s Policijo. Raziskava Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) z začetka tega meseca je namreč pokazala, da se pojavljajo znaki pandemske izčrpanosti. Povečuje se delež tistih, ki so zaradi tega bolj izpostavljeni tveganim vedenjem, najpogosteje pa gre za pitje alkoholnih pijač. Zloraba alkohola je do 31. maja letos botrovala sedmim smrtnim žrtvam na slovenskih cestah, kar je sicer polovico manj kot v enakem obdobju lani, zvišala pa se je povprečna stopnja opitosti med vsemi alkoholiziranimi povzročitelji prometnih nesreč, ki letos zanaša 1,42 promila, lani pa je bila 1,39 promila. Med povzročitelji izstopajo starostne skupine od 18 do 24, od 25 do 34 in od 55 do 64 let, med vzroki za nesreče pri alkoholiziranih voznikih pa prednjačita neprilagojena hitrost in nepravilna stran oziroma smer vožnje.
Slovenci in Slovenke smo po porabi alkohola visoko nad evropskim povprečjem. Na leto prebivalec, starejši od 15 let, v povprečju popije 11 litrov čistega alkohola. Agencija za varnost prometa in Policija javnost zato pozivata k ničelni toleranci do udeležbe v prometu pod vplivom alkohola, saj neodgovorno in nepremišljeno vedenje zaradi pitja alkohola prinaša težke posledice. Na nesprejemljivost vožnje pod vplivom alkohola opozarjajo z glavnim sporočilom kampanje, ki izhaja iz ljudske pesmi Kol'kor kapljic, tol'ko let. Besedilo izvirne pesmi pravi, da ob vsakem rojstnem dnevu popijemo še več alkohola in tako slavimo življenje. Toda v prometu to ne velja. Več kapljic alkohola ne pomeni boljše zabave, ampak predvsem povečuje tveganje za ogrožanje cestnega prometa, zdravja in življenja vseh udeležencev. S tem namenom je agencija Futura DDB prilagodila glavno sporočilo izvirne pesmi, ki se zdaj glasi Kol'kor kapljic, tolk' nesreč in je naslovna tema nove preventivne kampanje. Ta bo v poletnih mesecih opozarjala, da alkohol ne sodi v promet.
V okviru javnega poziva agencija sofinancira preventivne aktivnosti več nevladnih organizacij, ki bodo izvajale aktivnosti in dogodke na temo alkohola, hitrosti in motoristov. Policisti bodo v obdobju nacionalne preventivne akcije izvajali nadzor nad psihofizičnim stanjem udeležencev v cestnem prometu, ki je usmerjen v preprečevanje vožnje pod vplivom alkohola. Poleg tega bo vsaka Policijska uprava izvedla vsaj en poostren nadzor po metodologiji Promil, kar pomeni, da bo v skladu s problematiko na svojem območju načrtovala poostren nadzor, kjer bo sodelovalo večje število patrulj, ki bodo opravile preizkus alkoholiziranosti z vsakim udeležencem, ki bo pripeljal mimo. Navedeni nadzor je evropsko usklajen znotraj mednarodne organizacije prometnih policij ROADPOL. Tako bodo aktivnosti potekale v večini evropskih držav. Že jutri, v soboto, bo v nočnem času neprekinjeno 12 ur potekal tudi nadzor vožnje pod vplivom alkohola in drog Alcohol & drugs marathon.