Barve kraške gmajne
Kriki in šepetanja ... in pesem je Andreja Peklaj naslovila razstavo fotografij, ki je te dni na ogled v Galeriji Janez Puhar v Stolpu Škrlovec v Kranju. Izkušena mojstrica fotografije nas povede na Kras.
Kranj – Natančneje: na tokratni razstavi nas Andreja Peklaj popelje na kraško gmajno in jo predstavi skozi svoja raznovrstna stanja in barve, ki v posameznih obdobjih slikajo krajino. Naj gre za slikovite odseve razbohotene pomladi ali pa rjavordeče odtenke, ki jih v nizko gozdno rastje prinaša tihi jesenski čas. Avtorica je namreč motive izbirala v kraški gmajni, poraščeni s hrastiči in nizkimi borovci, razmejeno z zidki, ki se jih oprijemlje zimzeleni bršljan.
V središču njene pozornosti je za ta del Slovenije značilni ruj. »Zanimiv je skozi vse leto, naj bo to poleti, ko cveti, ali pa jeseni, ko se ta razplamti v razkošno, ognjenordeče žarenje,« pove Andreja Peklaj; da že dolga leta hodi na Kras, da bi fotografirala tamkajšnje naravno okolje. Tokrat na fotografijah vidimo, da je ruj lahko še kako zanimiv tudi pozimi, ko od njega ostane samo »ogrodje« v podobi množice drobnih vejic. Naj bo to krajina med Sežano in Gorico ali pa Petrinjski Kras, kjer je pred leti prišlo do večjega gozdnega požara, ki je pokrajino sicer spremenil, a so njene korenine ostale.
Na razstavi je na ogled 29 fotografij različnih formatov, ki jih je Peklajeva posnela bodisi pred dvajset in več leti na diapozitive ali pa seveda v digitalni tehniki v kateri od zadnjih jeseni. »Moj prihod v rujev raj na kraški gmajni je pričakala silovita nevihta. V tesno zaprtem avtu sem spremljala potovanje kapljic po steklih, ki so s polnimi trebuhi uprizarjale kalejdoskopsko predstavo. V svoji največji polnosti so skupaj z mavričnim prividom zdrsele na tla in odreševale komaj še znosno žejo pičle kraške prsti. Gmajna je zažarela v osveženi barvitosti: od rumene in oranžne do rdeče, škrlatne in vijoličaste,« doživetje z nevihto pred tremi leti v zloženki opisuje avtorica in dodaja, da je v takratni situaciji uporabila tehniko fotografiranja s premikom fotoaparata.
Peklajeva je ljubiteljica detajlov, a jo hkrati zanima tudi širši pogled na pokrajino. »Fotografirala sem na različne načine, uporabila tudi širši zorni kot s kakšne lovske opazovalnice. Ampak pri fotografiranju ruja je treba omejevati pogled, da ni barvne prenasičenosti,« še pove tokratna razstavljavka v galeriji Stolpa Škrlovec, sicer mojstrica fotografije pri Fotografski zvezi Slovenije in članica FD Janez Puhar Kranj ter častna članica Kabineta slovenske fotografije pri Gorenjskem muzeju v Kranju. Razstava bo na ogled do 25. marca.



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke
