Začetek obnove gorenjske železnice
Skoraj sto milijonov evrov vredna investicija države v obnovo odseka gorenjske železnice od Podnarta do Lesc bo po načrtih zaključena v juniju prihodnje leto. V sklopu projekta bodo že v prvi fazi obnovljena tudi postajališča v Otočah, Globokem in Radovljici.
Blejski župan Janez Fajfar je med drugim spomnil, da prav letos obeležujemo 150. obletnico izgradnje gorenjske železniške proge, izrazil pa je tudi zadovoljstvo z načrtovano obnovo postajališč: železniška postaja v Otočah, ki jo bodo obnovili med prvimi, je posebej zanimiva, saj je zasnovana po načrtih arhitekta Jožeta Plečnika.
Otoče – Z odvijanjem vijakov kot začetkom demontaže železniških tirov je danes minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec na železniški postaji Otoče pri Posavcu simbolično naznanil začetek del za rekonstrukcijo odseka gorenjske železnice med Podnartom in Lescami. Gre za prvo fazo nadgradnje železniške proge Ljubljana–Jesenice, v kateri se osredotočajo na obnovo same proge, ki je v času obnove Karavanškega predora tudi sicer zaprta za tovorni promet.Na odseku med Podnartom in Lescami bodo tako do sredine prihodnjega leta opravili celotno sanacijo spodnjega in zgornjega ustroja proge, kar pomeni, da bodo uredili brežine, odvodnjavanje, nove tampone, v celoti bo zamenjana tako imenovana gramozna greda, novi bodo pragovi in tirnice. Ob progi bo nameščen nov vod za signalnovarnostne naprave, na sicer nekaj več kot dvajset kilometrov dolgem odseku bo tudi 4,5 kilometra železniške protihrupne ograje. Zgrajena bosta podvoza v Lescah in Radovljici, v sklopu projekta pa bodo na novo urejeni tudi trije nivojski prehodi ter obnovljena železniška postajališča v Otočah, Globokem in Radovljici.
»Današnji dan je pomemben za celotno Slovenijo oziroma slovensko gospodarstvo,« je pri tem poudaril minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec. »Gre za pomembno železniško žilo, predvsem z gospodarskega vidika. Proga je dotrajana in res potrebuje prenovo.«
Gorenjska železniška proga je bila zadnjič temeljito obnovljena pred štiridesetimi leti, v najslabšem stanju pa je prav odsek med Podnartom in Lescami, so povedali pristojni na ministrstvu za infrastrukturo. Obljubljajo tudi, da bodo takoj, ko se prva bo faza zaključila, projekte nadaljevali, saj naj bi že v naslednjem letu objavili razpise za izdelavo dokumentacije za drugo fazo; na direkciji tako verjamejo, da je mogoče celotno gorenjsko progo od Ljubljane do Jesenic obnoviti v roku treh let.
V sklopu projekta, ki ga vodi država, bo del investicij izvedla tudi Občina Radovljica; trasa odseka, ki se obnavlja, je namreč v celoti na njenem območju. Kot je povedal radovljiški župan Ciril Globočnik, bo občina za nadgradnjo projekta obnove železnice namenila še okoli šest milijonov evrov, za kar se bo tudi zadolžila. Tako bodo v Podnartu sodelovali pri ukinitvi štirih nivojskih prehodov čez železniško progo v naseljih Ovsiše, Podnart in v Zalošah, izgradnji novih podvozov za promet osebnih in tovornih vozil ter peš promet v Podnartu in v Zalošah, izgradnji nadomestnega cestnega priključka do dveh objektov v Podnartu in nadomestne makadamske javne na območju Zaloš.
Občina bo sodelovala tudi pri izgradnji novega nadvoza čez železniško progo pri železniškem postajališču v Radovljici, kjer bodo na novo uredilo brežino in javno parkirišče. Urejen bo tudi podhoda za pešce na območju Poljske poti v Radovljici ter ločenih pasovi za kolesarje in pešce skozi železniški nadvoz ob regionalni cesti v Lescah.
Minister Vrtovec je ob tem poudaril, da se zaveda pomena gradnje učinkovitejše potniške železniške povezave tudi med Kranjem in Ljubljano; intenzivno naj bi razmišljali o tem, kako v prostor umestiti drugi tir, potrdil pa je tudi prizadevanja za izvedbo prenove železniške postaje v Škofji Loki skupaj z ureditvijo podvoza. »Dobili bomo primerno rešitev, v skladu z vsemi pravnimi zavezami, ki so bile v preteklosti že dane. Zagotovo je treba poskrbeti za varnost ljudi; morda je bilo to v preteklosti premalo poudarjeno,« je v zvezi s tem pojasnil minister.
Na slovesnosti sta bila tudi župan Kranja Matjaž Rakovec in blejski župan Janez Fajfar, ki je med drugim spomnil, da prav letos obeležujemo 150. obletnico izgradnje gorenjske železniške proge, izrazil pa je tudi zadovoljstvo z načrtovano obnovo postajališč: železniška postaja v Otočah, ki jo bodo obnovili med prvimi, je posebej zanimiva, saj je zasnovana po načrtih arhitekta Jožeta Plečnika.