Štirje modeli vračanja v šolo
Na ministrstvu za izobraževanje so v sodelovanju z Zavodom RS za šolstvo in Nacionalnim inštitutom za javno zdravje (NIJZ) pripravili štiri možne modele, po katerih bi se šolarji prvega septembra vrnili v šole.
Pouk naj bi se v torek začel po modelu B, ki predvideva omejitve takšne narave, da je zaradi prostorskih in kadrovskih omejitev še vedno mogoče izvajati vzgojno-izobraževalni proces v šoli.
Ta čas še vedno kaže, da se bodo v torek lahko v šole vrnili vsi učenci in dijaki, a ob doslednem upoštevanju vseh priporočil za preprečevanje okužb z novim koronavirusom. Na ministrstvu so sicer predvideli štiri možne modele vračanja v šolo. Po zagotovilih ministrstva so vsi modeli naravnani tako, da bi lahko šole ob upoštevanju zdravstvenih priporočil v čim večji meri pouk izvajale v šoli. Po modelu A se vsi učenci izobražujejo v šoli brez kakršnihkoli omejitev, po modelu B se vsi učenci izobražujejo v šoli, a v skladu s priporočili, ki so jih pripravili pri NIJZ za preprečevanje okužb z novim koronavirusom, po modelu C se učenci v nižjih razredih izobražujejo v šoli, učenci od 5. do 9. razreda pa na daljavo, po modelu D pa se vsi učenci izobražujejo na daljavo. Modeli predvidevajo tudi kombinacijo pouka na daljavo in v šoli, samo na daljavo pa naj bi pouk izvajali le v skrajnem primeru. Aktiviranje posameznega modela s sklepom določi vlada oziroma ministrica, pristojna za izobraževanje.
Pouk naj bi se v torek začel po modelu B, ki predvideva omejitve takšne narave, da je zaradi prostorskih in kadrovskih omejitev še vedno mogoče izvajati vzgojno-izobraževalni proces v šoli. Omejitve se nanašajo na vzdrževanje higienskega režima in izvajanje preventivnih ukrepov. Model priporoča razdelitev oddelkov v manjše skupine, dopušča pa možnost združevanja učencev iz različnih oddelkov v skupine, ko gre na primer za izvajanje izbirnih predmetov. V skladu z omenjenim modelom za zaščito pred širjenjem okužbe priporočajo redno in temeljito umivanje rok z milom in vodo oziroma razkuževanje rok. Vse prostore in površine je treba redno čistiti in razkuževati, zaprte prostore je treba večkrat dnevno tudi zračiti. Učenci posameznih oddelkov naj se med odmori ne bi mešali, zato priporočajo, da se učenci tudi med odmori zadržujejo v učilnicah. Za uporabo sanitarij in drugih skupnih prostorov naj bi v šolah izdelali protokole, na podlagi katerih bi prihajalo do čim manj stikov med učenci različnih skupin. Dopušča se izvajanje pouka v specializiranih učilnicah in laboratorijih, ki pa jih je pred prihodom nove skupine učencev treba očistiti in razkužiti. Pouk športa poteka v športni dvorani, a brez mešanja skupin učencev iz različnih razredov. Pri pouku obveznih in neobveznih izbirnih predmetov ter pri pouku v učnih skupinah, pa tudi pri izvajanju vseh dejavnosti razširjenega programa morajo šole voditi natančno evidenco udeležbe učencev. Malico naj bi organizirali v učilnicah, za kosilo pa se določi urnik oziroma število učencev, ki so lahko sočasno v jedilnici. Tudi pri udeležbi na šolskih dogodkih naj se učenci različnih oddelkov ne bi mešali med seboj, med učenci pa mora biti zagotovljena ustrezna razdalja, torej najmanj meter in pol. Maske za učence po omenjenem modelu niso potrebne v učilnici, kjer so navzoči le učenci enega razreda, učitelji in drugi strokovni delavci pa jih morajo uporabljati, kadar ni mogoče zagotoviti ustrezne razdalje med njimi in učenci. Govorilne ure in roditeljski sestanki naj bi potekali na daljavo, le izjemoma v šoli ob doslednem upoštevanju vseh higienskih ukrepov.