Nova šolska normalnost
Začetek novega šolskega leta je še poln negotovosti. Načeloma je tudi šolska ministrica naklonjena vrnitvi vseh šolarjev v učilnice, a je glede tega še veliko neznank. Najpomembnejša je seveda povezana z epidemiološko sliko v državi tik pred začetkom šolskega leta, o kateri pa ta čas še vedno lahko zgolj ugibamo. Ob tem ministrica trka na vest staršev, ki morajo poskrbeti, da se bodo otroci v šole vrnili zdravi. Ravnatelji pa že zdaj izražajo skrb, da se preveč odgovornosti za zagotavljanje varnega in zdravega okolja v šolah prelaga nanje. Že vnaprej namreč opozarjajo, da se ne bodo mogli držati vseh priporočil, ki so jih zbrali v obsežni publikaciji, ki naj bi bila ravnateljem v pomoč pri načrtovanju pouka v novem šolskem letu.
Zavedati se je namreč treba, da četudi se bodo prvega septembra v šole vrnili vsi šolarji, kar je ta čas najverjetnejše, to ne bo enako, kot smo bili vajeni v preteklih letih. »Nova normalnost«, s katero so se učenci seznanili že ob koncu preteklega šolskega leta, bo krojila šolsko življenje tudi v prihodnje. A če nošenje mask na šolskih hodnikih še ne predstavlja tako velike težave, če odštejemo stroške za maske in ogromne količine odpadkov, ki jih proizvedemo na ta način, pa bo veliko težje zagotavljati vzdrževanje predpisane razdalje med učenci tudi med odmori in upoštevati omejitve pri združevanju učencev pri določenih predmetih oziroma druženju učencev na hodnikih. Zato je razumeti bojazen predsednika Združenja ravnateljic in ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva Slovenije Gregorja Pečana, da bodo ob morebitnem pojavu okužbe vso krivdo zvalili na vodstva šol, tako kot so ob izbruhu okužbe v domu starejših v Hrastniku s prstom pokazali predvsem na vodstvo doma.
Čeprav je do začetka pouka torej samo še dober teden, v šolah še vedno ne vedo povsem natančno, kako se bo začelo novo šolsko leto. Verjamem pa, da so želje ministrice glede začetka pouka v učilnicah iskrene in bodo otroci po počitnicah spet sedli v šolske klopi, kjer imajo vsi kolikor toliko enake možnosti za pridobivanje znanja ter socializacijskih in drugih veščin. Le malokdo si želi ponovitve izkušnje iz marca, ko so šole praktično čez noč zaprle svoja vrata. Kako kakovostno je bilo delo od doma, se bo najbrž pokazalo šele čez čas, ko bodo morali šolarji na ta način pridobljeno znanje pokazati tudi v učilnicah. Verjetno jih v šolah tudi zaradi tega v prihajajočem šolskem letu čaka še precej dela, saj bo težko nadoknaditi zamujeno, sploh če bo treba šole ob morebitnem slabšanju epidemioloških razmer znova zapirati.